TechNews.bg
БизнесВодещи новиниНовини

Топ-производител на камиони се отказа от водорода

Scania реши да заложи на електрическите превозни средства, захранвани с батерии
(снимка: Scania)

Все повече се говори за революцията на водорода, която ще направи глобалния транспорт екологично чист. Ала шведската Scania, десетата по големина автомобилна компания в света, вижда по-добър потенциал другаде.

След като вече пусна на пазара камиони с акумулатори и такива с водородни горивни клетки, компанията обяви, че е решила да заложи на превозните средства на батерии. Основният ѝ аргумент е неефективното използване на възобновяема енергия за добиване на водорода, както и допълнителната сложност на системата, разходите, безопасността и текущите фактори за поддръжка.

„Scania инвестира във водородни технологии”, гласи съобщение за пресата, „и в момента е единственият производител на тежкотоварни автомобили, чиито превозни средства [на водород] са в експлоатация при реални клиенти. Инженерите ни получиха ценна обратна връзка от тези ранни тестове и усилията ни ще продължат”.


[related-posts]

„Въпреки това използването на водород за такива приложения ще бъде ограничено, тъй като за захранването с енергия на водороден камион е необходимо три пъти повече възобновяема електроенергия, отколкото за захранването на съпоставим електрически камион с акумулатори. Голяма част от енергията се губи при производството, разпределението и преобразуването обратно към електричество”, допълват от компанията.


Не само генерацията е проблем. „Ремонтът и поддръжката също трябва да бъдат обмислени. Разходите за поддържането на едно водородно превозно средство са по-високи от тези за акумулаторни електрически превозни средства, тъй като неговите системи са по-сложни – като обширната въздушна и охлаждаща система. Освен това водородът е летлив газ, който изисква повече поддръжка, за да се гарантира безопасността”, уточняват от Scania.

Все пак шведската компания ще „остави вратата отворена” за бъдещо разработване на камиони с горивни клетки. Но решението на Scania в полза на електрическите батерии е доста ясно и знаково за цялата индустрия.

още от категорията

Китай ще спечели състезанието и при товарните е-камиони

TechNews.bg

Водородът променя “невъзможно” структурата на неръждаемата стомана

TechNews.bg

Северно море може да осигурява чист водород за цяла Европа

TechNews.bg

Линеен генератор, захранван с водород, ще заработи в САЩ

TechNews.bg

Водород на хоризонта в похода към устойчиво бъдеще

TechNews.bg

Водородна сауна отделя само топлина и вода

TechNews.bg

12 коментара

Мунчо 03/02/2021 at 21:46

При производство електролиза КПД теоретично е 81% при горивната клетка също 81% което прави общо 63%. Това пак повтарям е теоретично, а реално имаме 65% за електролиза и около 45% при горивната клетка. Тогава получаваме ОБЩО 25÷27%. За това хората са направили правилно сметката, че няма смисъл. Общо КПД 25%, т.е. цената само на точка скача 4пъти.

Отговор
Мисъл?? 02/02/2021 at 17:09

Явно не сте прочели концентрирано статията. Човека ви казва че излиза прекалено неефективно да се произвежда, съхранява и транспортира водород. 2/3 от енергията му отива за тази работа вместо да се използва директно електричеството както с батериите. Мислите ли че вие знаете по добре от него как се прави, съхранява и използва водород и то ефективно??

Отговор
Фофу 30/01/2021 at 21:11

Presspapie 29/01/2021 22:23 а ти поискай мозък от някой монополист.

Кой ще даде на потенциален противник каквото и да било. Хелият заедно с нефта, каучука и още много други са били суровини със стратегическо значение и във време когато е било ясно, че идва война всеки ги е стискал за себе си.

Дори американският милионер Хауърд Хюз прави най-големият самолет за времето си от дърво, защото алуминият е бил на разоложение само на военните. Въпреки, че самолета бил контракт за военна разработка.

Гледай “Авиаторът”, ако още не си.

Отговор
Петър 30/01/2021 at 20:03

Колко от Вас знаят че чистият водород дори в ограничени количества изтърван в атмосферата прави обемен взрив,а сегашното обучение на шофьорите и отношението им към безопасността е под съмнение,тир на водород си е камикадзе на магистралата

Отговор
Presspapie 31/01/2021 at 01:20

Вода гази жаден за водород и кислород ходи
Електролизата на водата е измислена преди 300години от Фарадей

Отговор
Presspapie 31/01/2021 at 01:22

Виж
Water fuel cell измислени от Стенли Майер в САЩ

Отговор
Тошо 30/01/2021 at 16:33

В Япония общински обслужващи бусчета са на водород.

Отговор
Гого 30/01/2021 at 15:02

Колко е КПД при производството на електрическа енергия? Останалата енергия се изхвърля като топлина.

Отговор
Presspapie 29/01/2021 at 22:21

hho-bulgaria-com

Отговор
Presspapie 31/01/2021 at 01:25

hho-bulgaria-com
Water fuel cell
Fuel cell
Няма нужда от батерии които не са екологични

Отговор
Симо 29/01/2021 at 19:54

И правилно, изключително умно решение, спомнете си за дерижаблите, LZ129 Хинденбург… Имало е или са предизвикали умишлено изтичане на Водород (агент дето да им срине бизнеса?) и от статично електричество искра (или от агента?) и сичко лумна, инцидента остана неизяснен- беше интересен филм по Дискавъри или Хистори чанел

Отговор
Presspapie 29/01/2021 at 22:23

Германците да искали хелий от монополистите САЩ но те не са им продавали

Отговор

Leave a Reply to Симо