TSMC усвоява 4-нм технология за чипове до края на 2021

TSMC е на път да внедри предсрочно новите технологии за производство на чипове
(снимка: Taiwan Semiconductor Manufacturing Company)

Тайванският чипмейкър TSMC е готов да внедри предсрочно напреднали технологични процеси, според източници от индустрията. Компанията е най-големият в света производител на чипове по договор.

В последните месеци представители на TSMC многократно уверяваха, че развитието на 3-нанометровата технология върви по план и масовото производство на чипове по нея ще започне през втората половина на 2022 г.

Но „междинният” 4-нм технологичен процес може да бъде усвоен в серийно производство още през четвъртото тримесечие на 2021 г., а не през 2022 г., както се планираше по-рано, съобщи DigiTimes, позовавайки се на източници от доставчиците на технологично оборудване.

TSMC ще направи рекордни капиталови разходи в размер на 25 до 28 млрд. долара тази година. Предвид това, не е изненадващо, че преходът към някои нови технологични норми може да бъде ускорен.

Коментари по темата: „TSMC усвоява 4-нм технология за чипове до края на 2021”

1. Anonymous

Питагор крал от вавилонците(Нибиру 16тичен преобразувател за hdd)

А Tsmc от сивите.

През 2017г., австралийски учени заявиха, че са разгадали тайната на вавилонска глинена плочка на 3700 години, определяйки я като най-старата и най-точната в света тригонометрична таблица.

Специалистите от университета на Нов Южен Уелс са дешифрирали знаците върху плочката, озадачавала експертите от откриването й в началото на 20-и век в южната част на Ирак.

Откритието е важно, тъй като повечето вавилонски таблетки никога не са били внимателно проучени.

„Отваря нови възможности не само за съвременните математически изследвания, но и за математическото образование“, споделя д-р Вилдърбъргър.

„С Plimpton 322 виждаме по-проста, по-точна тригонометрия, която има ясни предимства пред нашата собствена.“

Като се вглеждаме в историята на математиката, ние откриваме възможности, за да разберем как функционират древните общества. Например таблетката може да е била използвана за проучване на архитектурни конструкции на дворци или стъпаловидни пирамиди.

Учените са стигнали до заключението, че плочката е използвана от древни преписвачи на математически ръкописи за изчисления как да бъдат конструирани дворци, храмове и канали, се посочва в изявлението на университетския екип.

Известна като Плимптън 322, плочката с четири колони и 15 реда от числа на клинопис е открита от археолога, учен, дипломат и търговец на антики Едгар Банкс, вдъхновил персонажа Индиана Джоунс.

Plimpton 322, 3700-годишна вавилонска плочка, изложена в Библиотеката за редки книги и ръкописи в университета Колумбия в Ню Йорк.
    „Плимптън 322 озадачава математиците повече от 70 години, след като се изяснява, че плочката съдържа специален модел от числа, известен днес като Питагорови тройки.

Досега голямата загадка оставаше предназначението й – защо древните преписвачи на математически ръкописи са извършвали сложната задача за събиране и сортиране на числата върху плочката.

Настоящото изследване показва, че Плимптън 322 описва формите на правоъгълни триъгълници въз основа на новаторска тригонометрия.

Плочката представлява удивителен математически труд, свидетелстващ за неоспорим гений“, казва Даниъл Мансфийлд от изследователския екип.

Изследователите твърдят, че
    4-те колони и
    15 реда клинописни числа всъщност са част от изключително точна тригонометрична таблица.

Вавилонците са открили точна шестдесетична тригонометрия поне 1500 години преди древните гърци да открият тригонометрията.

Според специалистите най-важното е, че плочката е доказателство, че вавилонците са познавали и са ползвали „питагоровата теорема“ далеч преди съществуването на самият Питагор. Разбира се няма спор, че гърците значително усъвършенствали тригонометрията.

Днес е ясно също, че математиците в древността често са заимствали едни от други, което затруднява проследяването на корените, на много важни математически открития, които са променили хода на историята