Uber бе осъдена да плати 1,1 милиона долара на сляпа жена, на която 14 пъти е било отказано возене. Лиза Ървинг казва, че в някои случаи шофьорите са я „малтретирали вербално” или са я тормозели заради транспортирането на кучето-водач Бърни в колата.
Жената твърди още, че един шофьор съкратил пътуването ѝ я стоварил насред маршрута, лъжейки я, че е пристигнал до местоназначението. Изводът на арбитража е, че шофьорите на Uber са дискриминирали жената, поради нейното състояние.
Съдът също така отхвърли твърдението на Uber, че самата компания не носи отговорност, тъй като – според нея – шофьорите са имали статут на изпълнители, а не на служители, разказва за случката BBC.
Лиза от Сан Франциско казва, че се е притеснявала за безопасността си, след като няколко пъти не е могла да се прибере вкъщи късно през нощта – поради отказ от шофьорите на Uber. Тя твърди още, че отказаните пътувания са довели до закъснение за работа, което пък е допринесло за уволнението й.
Въпреки оплакването на г-жа Ървинг до Uber, поведението на водачите е продължило по същия начин.
Измежду всички хора, които могат да се възползват от удобствата на споделеното пътуване, би трябвало незрящите да са сред тези, които имат най-голяма полза, коментира адвокатът на сляпата жена. Законът е категоричен, че кучето-водач може да ходи навсякъде, където ходи незрящият му стопанин.
В изявление за медиите след съдебното решение говорител на Uber заяви, че компанията се гордее с помощта, която предлага на незрящите пътници.
„Очаква се водачите, използващи приложението Uber, да обслужват пътници с кучета-водачи и да спазват законите за достъпност и другите закони. Ние редовно предоставяме обучение на шофьорите за тази им отговорност”, казват от компанията.