Хората на Илон Мъск замислят истински Джурасик парк

Вече има технологии за възкресяване на динозаврите, твърдят от Neuralink
(снимка: CC0 Public Domain)

Макс Ходак, съосновател на компанията Neuralink, зад която стои предприемачът Илон Мъск, заяви, че фирмата вече разполага с технологии, които ще позволят създаване на истински Джурасик парк.

„Вероятно бихме могли да построим Джурасик парк, ако искаме. Това няма да са генетично автентични динозаври, но… Може би 15 години селекция + инженеринг и бихме получили супер-екзотични нови видове”, казва той, цитиран от Futurism.

Хадок добавя, че измирането на видовете може да бъде ценен инструмент за увеличаване на биологичното разнообразие. Очевидно той намеква, че динозаврите, каквито ги познаваме, са имали място само в миналото.

И все пак съоснователят на Neuralink не пропусна да отбележи, че ние самите сме в средата на друга ера на масово измиране. Той също така риторично пита защо целенасочено не се опитваме да създадем ново биологично разнообразие?

„Биоразнообразието определено е ценно; опазването е важно и има смисъл. Но защо спираме дотук? Защо не се опитаме умишлено да създадем ново разнообразие?”, написа Хадок в Twitter.

От години природозащитниците са загрижени от опитите за възкресяване на изчезнали видове, отчасти защото екосистемите, в които са живеели тези видове, по една или друга причина, са продължили да съществуват без тях.

Възкресяването на видовете – и особено създаването на чисто нови форми на биологично разнообразие – би било същото като въвеждането на нов инвазивен вид в екосистема, която вече не е пригодена да го поддържа.

С други думи, това е страхотна идея, но рискува да бъде изключително контрапродуктивна – точно както във филмите.

Коментари по темата: „Хората на Илон Мъск замислят истински Джурасик парк”

1. Anonymous

Selling dreams

2. Anonymous

Още фантастични филми ще станат документални.

3. Anonymous

Соц цитат
    Машината обича ласки … грижовно гледане и смазки.

Neuralink цитат
    Чипът в главата ви обича ласаки … грижовно пазене и каски.

4. Anonymous

Динозаврите са били домашни любимци контролирну чрез телепатия.А защо са ги направили на петрол?

В края на 60-те години американският детектив Ерл Стенли Гарднър застава пред колекция от над 30 000 фигурки. Той беше чувал за тази колекция преди много години и почувства дълбоко учудване, когато я видя лично в тази скромна къща в малкото селско градче Акамбаро в щата Гуанахуато, Мексико.

Фигурките бяха фантастични и сякаш не на място.

В много от тях бяха представени хора от различни раси и около 10 % от тях изглеждаха като нашите съвременни изображения на динозаври.

Тези динозаври понякога бяха придружавани от хора;

някои от фигурите са имали динозаври, които са се борили с хора или мъже, дори хора яздали динозаври.

Разбира се, представянията на динозаврите в древното изкуство са били нечувани, защото хората не са съжителствали с тези праисторически същества.

Историята на статуетките на Акамбаро започва през 1945 г. Германски търговец на име Валдемар Джулсруд язди коня си по краищата на планина, наречена Ел Торо, точно извън града. В изсъхнало корито на реката той забеляза необичайна част от глинена фигурка, стърчаща от мръсотията. Той започнаАкамбаро4копае и намери редица любопитни фигури близо до коритото на реката. Джулсруд вече беше запознат с предколумбовата керамика, тъй като имаше една от най-големите колекции от артефакти от предкласическата култура Чупикуаро, натрупана тогава. Въпреки че не продаваше хардуер, той изкопаваше или придобиваше парчета за колекцията си и с годините Джулсруд стана доста любител археолог. Никога не беше виждал типовете фигури, които беше открил в основата на Ел Торо, затова попита един от служителите си на име Одилон Тинаджеро дали може да му намери повече от тези фигурки.

Джулсруд би платил на Тинаджеро по едно песо за всяка фигурка, която му донесе непокътната или с парчета, които лесно се сглобяваха.

Така започва неговата колекция и за 6 години Джулсруд събира над 35 000 от тези странни фигури.

През 1947 г., когато Джулсруд публикува брошура за своите открития, наречена Enigmas del pasado – Енигми от миналото – фигурките започват да получават международно внимание. През март 1951 г. Лоуъл Хармър, ветеран писател за Los Angeles Times, Акамбаро2
    публикува статия, озаглавена: „Мексико открива и дава намек за изгубения свят: статуите на динозаврите сочат към мъжете, живели в ерата на влечугите.

Хармър беше посетил Акамбаро по-рано същата година и описваше огромния обем на колекцията в къщата на Джулсруд, пише, че фигурките „изпълват подовете, масите и шкафовете за стена до препълване“.

The Times писателят също се зачуди в статията си: „Как може да е измама?

Дори в Мексико, където парите са толкова оскъдни, някой не би могъл да си позволи труда на тези хиляди статуи на ниските цени, които Джулсруд плаща.

” Макар да изглеждаше убеден в автентичността на колекцията, като обективен писател Хармър завърши статията си, като каза:
    „Аз съм писател, а не археолог. Експертите ще решат. ” През следващите няколко години историята беше подхваната от таблоидната преса и попаднала в списанията, специализирани в истории за фантастични и странни. Една бележка се появява в броя на списание Fate за февруари / март 1952 г., озаглавен

„Дали човекът е укротил динозавъра?“

Ясна препратка към някои от фигурките, показващи мъже, които яздят динозври.

5. Anonymous

Динозаврите ще бъдат като играчки за децтс , контролирни в мозъка от чипът на neuralink.

6. Вълчев

И след много, много милиони години,друга цивилизация, не човешка разбира се, ще го използва.

7. Anonymous

Значи ще има още петрол от новите динозаври .