Българско езиково приложение привлече нови инвестиции

Мобилната платформа за обучение по чужди езици Worddio вече има над 150 000 потребители
(снимка: Worddio)

Българското мобилно приложение за обучение по чужди езици Worddio привлече нови инвеститори и създаде дружество в САЩ. През последните месеци Worddio увеличава бързо своите потребители и вече е сред най-популярните приложения от своя тип в глобален мащаб.

„Поради спецификата на проекта – той е мобилно приложение в сферата на образованието, насочено към крайни потребители, първоначално се оказа доста трудно да намерим инвеститори в Източна Европа и още повече – в България. Това ни насочи към САЩ, където финансирането на стартъп проекти е много по-добре развито”, коментира Иван Манев, основател на стартъпа Worddio.

Новосъздаденото американско дружество от своя страна придобива на 100% българската стартираща фирма и на практика започва да играе ролята на компания – майка. По този начин стартъпът се възползва от подходящите за набиране на рисков капитал американски закони и условия.

Worddio привлича финансирането през американската компания, която от своя страна инвестира този капитал в дъщерната си българска фирма. От нея пък екипът продължава да извършва целия бизнес, възползвайки се от достъпа до квалифицирани специалисти у нас.

Междувременно двама български инвеститори (т.нар. бизнес ангели), с които Манев води разговори отдавна, също са решили да подкрепят проекта и инвестират директно в новата американска компания. Worddio е стартирала и кампания за набиране на нови 450 000 щатски долара рисков капитал.

Към момента приложението е изтеглено от над 150 000 потребители на практика от всички държави по света. Устойчиво нарастват и потребителите, които се абонират за платената версия на приложението. Средно месечно активните потребители са над 20 000 (за първото тримесечие на 2021 г.). От февруари компанията започва активно да навлиза и на пазарите в Русия и Украйна.

Понастоящем екипът работи по изцяло пренаписване на бекенд кода на приложението, който да позволи скалируемост в голям мащаб, както и предлагане на нови функционалности. Сред тях ще са гласово управление и тестване на знанията, интеграция с домашни и автомобилни гласови асистенти и възможност за премиум съдържание – специализирани тестета с флашкарти, аудио книги и подкасти.

Коментар