Новата социална мрежа MeWe набира скорост

Макар потребителите на MeWe да са по-малко от тези във Facebook, там „нещо се случва“
(снимка: CC0 Public Domain)

Новата социална мрежа MeWe трайно набира скорост и това определено обещава разместване на пластовете сред установените играчи в тази област. Отделите за маркетинг вече мислят какво да правят и как да се подготвят за участие в младата платформа.

Алтернативни платформи като MeWe придобиват все по-голямо значение в последно време. Потребителите все повече се отказват от „инвазивни“ сайтове като Facebook и се адаптират към по-нови платформи за социално общуване, които осигуряват по-добро преживяване в онлайн пространството.

MeWe става все по-популярна алтернатива на Facebook. Платформата е постигнала 36% растеж за първото тримесечие на годината, което приключи преди броени дни. Цифрите са красноречиви: през първата седмица на януари социалната мрежа „натрупа“ 2,5 милиона нови абонати и нейните участници достигнаха общ брой от 16 милиона.

Нещо повече: MeWe регистрира ръст на броя на участниците от средно 173% годишно през последните три години. Наред с това социалната медия е набрала близо 25 милиона долара от различни инвеститори, включително, но не само, бившия изпълнителен директор на NFL Рик Смит, носителя на наградата Грами Вердин Уайт и автора на NYT Марси Шимоф.

Интересното е, че повече от половината трафик, който идва в MeWe, е извън Северна Америка. Достъпно на около 20 езика, приложението MeWe се оказа най-изтегляното за социални медии в Хонконг. Нещо повече, потребителите в Хонконг агресивно преминават от Facebook към MeWe, след като разбраха как работи Big Tech в Китай.

Умора от Facebook

Според самата MeWe, това е платформа, предназначена за „автентично споделяне в реалния живот“. Потребителите имат пълен контрол върху това, което се случва в техните лични страници и вида на съдържанието, което виждат. Това е нещо, което при Facebook отдавна липсва. Много от потребителите на Facebook са уморени от това да им се показват едни и същи публикации многократно, а същевременно други постове, които биха ги интересували, да остават скрити от погледа им.

Няма я тук и лютата цензура, която Facebook прилага напоследък. Платформата се представя още като място „без реклами“ – друга съществена отлика от досегашните социални мрежи. Наред с това всеки потребител на MeWe може да създава общности или да се присъединява към общности – в зависимост от своите интереси.

„Хората по целия свят напускат Facebook и Twitter на тълпи, защото им е писнало от безмилостните „нарушения на поверителността“, следенето и събирането на данни, таргетирането и манипулирането на новинарските страници от тези компании“, каза маркетинговият директор на MeWe Дейвид Вестрейх пред USA Today.

Нова реалност за маркетинга

Където има търсене, има и предлагане, казват анализаторите по повод възхода на MeWe. Маркетинговите отдели с особено внимание следят „миграцията към MeWe”. Пред тях изникват куп въпроси: време ли е да направим MeWe страница за своя бизнес или за някоя от марките, с които работим; трябва ли да позагърбим добре разработените Facebook страници, в които сме инвестирали досега; трябва ли просто да стоим и да чакаме да видим какво ще се случи, или трябва да действаме сега?

Несъмнено Facebook е много важна платформа за маркетинга. Експертите в тези отдели знаят, че чрез нея достигат както до феновете, така и до потенциалните клиенти. С намаляващия органичен растеж на мрежата обаче напредъкът става все по-труден, все по-бавен.

Немалко маркетинг-отдели продължават да увеличават своите бюджети за реклами във Facebook всяка година. До известна степен Facebook постепенно се превръща в платена медия. И все още има достатъчно много хора, които обичат да използват Facebook, така че търговците намират оправдание.

Но платформата без реклами MeWe има за цел да се конкурира с Facebook и определено е на път да смути господството на „сурат-тефтера“. По-будните маркетингови специалисти вече работят, за да се подготвят за новата обстановка: те вече създават своите MeWe страници, за да се адаптират към променящите се навици на аудиторията си. Особено активни са, разбира се, бизнесите от Хонгконг.

Едно бързо проучване сред марките, които вече са стартирали свои MeWe страници, показва, че:

много платформи препечатват своето съдържание от Facebook в MeWe, т.е. използват едно и също съдържание и за двете платформи;

съдържанието в MeWe се радва на по-високо взаимодействие от това във Facebook – интересно, като се има предвид, че страниците на MeWe обикновено имат по-малко последователи;

броят на взаимодействията на изданията е много по-голям в MeWe: например публикация на новини на живо на страницата на Apple Daily в MeWe има 13 пъти по-голям брой взаимодействия от същото съдържание в страницата на изданието във Facebook;

степента на взаимодействие (т.е. броят на взаимодействията в сравнение с броя на феновете) на страниците на MeWe понякога може да достигне над 5%, докато повечето страници във Facebook не успяват да постигнат повече от 0,3% степен на взаимодействие.

Накратко казано, промяната вече е на ход и макар потребителите на MeWe да са по-малко от тези във Facebook, то там „нещо се случва“.

Коментари по темата: „Новата социална мрежа MeWe набира скорост”

добавете коментар...

  1. ха

    Тази социална мрежа не е платена, както и споменатата от мен ello. От статията така и не се разбира какво дава MeWe в повече, защото и въпросната ello си е без ограниченията на фб.

  2. маха

    Тоя пък закостенял бай Ганьо предрича и осъжда неща, които не разбира. Нищо не пречи да се промени бизнес модела. Хората си плащат абонаменти за глупости, мобилни пакети, телевизионни защо пък да няма солидна маса от хора да си плащат абонамент за нова социална мрежа?

  3. ха

    Преди време имаше една социална мрежа ello. Интересно е тази новата с какво ще има по-успешна съдба от споменатата? Само да се разчита на хората от Хонконг не ми се вижда добър модел. Освен това липсата на български като език я прави безинтересна за българския потребител за момента…

  4. Anonymous

    ME too

Коментар