В бъдеще електрическите автомобили ще могат да зареждат батериите си по време на движение – но не с помощта на магнитни полета, както се предлагаше по-рано, а чрез високочестотно оборудване, което е няколко пъти по-евтино.
Технологията за предаване на електричество с помощта на магнитни полета, или т.нар. магнитна индукция, се използва от много години. Днес, например, тя намира приложение в безжичното зареждане на смартфони. Има също така идеи за вграждане на магнитната технология в пътното платно, за да могат електрическите автомобили да се зареждат по време на шофиране, но това се оказва твърде скъпо решение.
Променливи магнитни полета не могат да бъдат създадени без скъпо оборудване. Освен това то консумира повече енергия, отколкото предава, което означава, че ефективността на такива системи е твърде ниска, за да бъде печеливша.
Сега група изследователи от Университета Корнел (САЩ) твърдят, че са намерили решение на проблема с високите разходи. Хурам Африди, който ръководи новото изследване, предлага да се замени магнитното оборудване с високочестотно оборудване. Технологията дава възможност за зареждане на превозни средства по време на движение с пътен просвет до 18 см. Енергията се предава чрез плочи, монтирани на пътното платно на разстояние няколко метра една от друга.
В момента високочестотното оборудване е в състояние да зареди електрическа кола като Nissan Leaf за 4-5 часа. Зареждане на Tesla ще отнеме малко повече време. Но същността на технологията е, че на водачите няма да се налага да спират, за да зареждат електрическите си превозни средства.
Така например, с безжично зареждане могат да се оборудват отделни ленти по магистралите или кръстовищата, където колите прекарват много време в очакване на зеления светофар. Автомобилите също ще трябва да бъдат снабдени с високочестотно оборудване, т.е. необходима е воля и от страна автомобилните производители.
В същото време новата технология ще направи възможно оборудването на автомобилите с по-малки батерии и така те ще станат по-леки и по-евтини. Но засега високочестотното зареждане е по-интересна възможност за складове и големи индустриални съоръжения.
Изключително непрактично, скъпо и опасно за живота и вредно за околната среда.
Помислете само колко често се борят хората да ремонтират дупки и пукнатини по пътищата. Скъпо и непрактично единствено има смисъл да има инсталации за зареждане по паркинги, гаражи и бензиностанции където да има и място за електрозарядка.
Фъфляка е най тъпото
Божке тук се сбрало малоумно чебурско шествие пак да плюят всичко което умните хора постигат.
О’Нуф Рий II 19/05/2021 16:35 “няколко стотин долара едното”
Дори и така да е, а то не е защото това са си твои простотии, няколко стотин долара на няколко стотин коли на ден прави по долар на кола. За една година прави една триста шейсет пета от долара. Смятаай го за 10 год.
“авто мафията на богатите се чудят какво да прибавят за 100 лева за да станат от 50000 на 100000 лв”
Да има държави където на авто мафията на богатите се налага да се чуди. Докато има държави където мафията на държавния апарат директно слага ръка на каквото пожелае без да се чуди и без да им се налага да се чуди как ще живеят хората или дали природата е чиста. Нарича се комунизъм и съществува благодарение на подобни катили като теб.
Сега 19/05/2021 17:06 Ами обясняваме. Ти нещо разбра ли ?
“Умните” обяснявайте физиката на овцете да се правите на знаещи!
Тъкмо цената на електроколите малко по ниска сега авто мафията на богатите се чудят какво да прибавят за 100 лева за да станат от 50000 на 100000 лв и то били забравили за това!Това се казва грижа за природата и чист въздух за овцете!
ВЧ трансформатор с инвертор на POWERFET/IGBT, и центрираща система с три сензора, и цялото това, вградено в специални отвори в асфалта. Ще си е направо евтиния, няколко стотин долара едното.
Идеята е на малко повече години, далеч НЕ Е нова. Още Никола Тесла я предлага но, тогава, не е имал нужната база, пък и не е имало точно за кого (Който, да е бил готов да налее милиарди). Сега има а, значи, е въпрос на време.
Ох, малоумното даже забравило какво е говорило по форумите.
Да консумира повече отколкото предава означава просто че КПД-то на системата е под 50%. Говорим за загубена енергия (консумирана), а не за цялата такава.
Фъшльо тва за кълбовидните мълнии е стара идея на един българин дето се беше прочул навремето но не е ясно кво излезе, изглежда имаш интерес към метафизиката щом споменаваш такива неща
Не, нарича се сималоумо. Върви и хваща кълбовидни мълнии, чете мм мислите и после ги пуска да захранват електромоторите.
Всъщност има такива система, фъфлякомобил се нарича
Закон за запазване на енергията…
“Освен това то консумира повече енергия, отколкото предава” АХХААХАХАХАХАХ
“Освен това то консумира повече енергия, отколкото предава ….”
Е,то за сега няма система която да предава повече отколкото консумира. Макар, че има един експерт Симо, дето знам ли, може да има по така, извънземни познания.