Facebook започна да показва реклами в своите хедсет-апарати за виртуална реалност Oculus, въпреки че основателят на платформата обещаваше фирмата никога да не стори подобно нещо.
В ход, който социалната мрежа описа като експеримент, рекламите ще се появяват в игра, наречена Balston, наред с други разработчици, които пускат подобни реклами, съобщи BBC.
Facebook заяви, че ще се вслуша отзивите, преди да пусне реклами за виртуална реалност в по-широка употреба. Компанията разкри също, че тества нови рекламни формати, „които са уникални за VR”.
През 2017 г., малко след като Facebook купи Oculus, създателят Палмър Лъки каза пред Next Web: „Няма да ви проследяваме, да ви рекламираме или да правим нещо инвазивно”.
Но в блога на Oculus фирмата заяви: „Изследваме нови начини, чрез които разработчиците могат да генерират приходи – това е ключова част от стремежа да гарантираме, че създаваме самоподдържаща се платформа, която може да работи с различни бизнес-модели, което пък отключва достъп до нови видове съдържание и аудитории”.
Потребителите ще могат да скриват конкретни реклами или такива от определен рекламодател. Facebook обеща, че политиката за поверителност ще остане същата.
„Facebook ще получи нова информация, като например дали сте взаимодействали с дадена реклама и ако да, как… например, ако сте кликнали върху рекламата за повече информация или ако сте скрили рекламата”.
Социалната мрежа приканва клиентите да споделят своите отзиви чрез страницата за поддръжка на Oculus.