Нов дизайн на Twitter причинява главоболие

Twitter си навлече гнева на потребителите след експерименти с нов дизайн
(снимка: CC0 Public Domain)

Нов дизайн на социалната мрежа Twitter породи порой от оплаквания от главоболие и смущения в зрението. В крайна сметка компанията беше принудена да се откаже от бляскавата си промяна след многобройни оплаквания.

Представен едва миналата седмица, редизайнът включваше главно висококонтрастни цветове и персонализиран шрифт на име Chirp. Много хора обаче установиха, че от новия дизайн очите им се напрягат, главата ги боли, усещат „дискомфорт”.

Особено засегнати бяха потребителите със зрителни смущения. Мнозина определиха новия облик като объркващ, труден за четене, неудобно ярък, съобщава BBC.

„Сега е по-малък и по-сбит, което означава, че трябва да напрягам очите си повече, за да чета”, пише един потребител. Друг каза: „Просто е невъзможно да се чете, ако човек има зрително увреждане”.

Няколко дни по-късно технологичния гигант обяви: „Правим промени в контраста на всички бутони, за да ги направим по-лесни за гледане, защото ни казахте, че новият вид е неудобен за хората със сензорна чувствителност”.

На следващия ден се появи ново съобщение: „идентифицирахме проблеми с шрифта Chirp за потребителите на Windows и активно работим по отстраняването им”.

Шрифтът се оказа особено проблемен. Много потребители се оплакаха от него. При обявяването му през януари шефът на Twitter по брандирането Дерит Деруен заяви, че шрифтът е проектиран от швейцарска компания „за подобряване на начина, по който предаваме емоциите и несъвършенствата”, а пък масово използваният стандартен шрифт Helvetica „не върши тази работа”.

Анонсът обаче се напълни с реплики, призоваващи Twitter да използва Helvetica – или какъвто е системният шрифт на потребителя по подразбиране.

Това не е първият случай, когато социална медия среща отпор сред потребителите. Участниците в Twitter първоначално се противопоставиха на редизайна през 2014 г., а след това се оплакаха от замяната му през 2017 г. Snapchat се сблъска с подобна реакция през 2018 г.

Потребителите на Facebook реагират зле на почти всички промени в социалната мрежа през годините – както на дизайна, така и на алгоритмите, които захранват емисията с публикации и диктуват какво да виждат потребителите.

Коментар