Как цветът на продукта кара хората да купуват

Цветът формира отношение към бранда и влияе на решенията за покупка
(снимка: CC0 Public Domain)

Цветът на предметите има силно влияние върху емоционалното състояние на човека. Той въздейства върху вегетативната система. Всеки цвят е способен да предизвика асоциации в нас, като възприемането му се влияе както от емоционалното състояние, така и от други характеристики: например пол, възраст, религия, житейски опит. Дори нашето усещане за време зависи и от цвета: уебсайт, проектиран в студени нюанси, изглежда така, сякаш се зарежда по-бавно.

Специалистите по маркетинг прилагат всички тези знания в стратегиите за разработване и популяризиране на продукти. Ето какво означават девет от цветовете за купувачите, според експертно мнение по темата.

Червен. Насърчава действията, кара ви да купувате бързо. Използва се и за стимулиране на апетита в кафенета и ресторанти. Примери за брандове, които го използват: YouTube, Coca-Cola, Lego, Netflix.

Оранжево. Подобно на червения, стимулира действието и е по-фокусиран върху емоционални и импулсивни хора. Може да предупреждава за опасност. В същото време марка с оранжево лого се възприема като приятелска, уверена и весела. Примери: Fanta, Nickelodeon, Timberland.

Жълто. Символ на радост, оптимизъм, младост. Винаги привлича вниманието. Също така се възприема като демонстрация на увереност. Примери: Ikea, McDonald’s, Chupa Chups.

Зелено. Представлява екологично чисти продукти. Също така вдъхва доверие сред купувачите и се свързва с богатство. Примери: Animal Planet, Tic Tac, Starbucks Coffee.

Син. Този цвят вдъхва доверие в компанията. Марката изглежда надеждна, готова за комуникация. Примери: Intel, Samsung, Nokia.

Лилаво. Свързан с величие и мистерия. Също така подчертава творческата страна на компанията. Примери: FedEx, Hallmark, Yahoo!

Черен. Лого на продукт или марка от този цвят изглежда скъпо, луксозно и авторитетно. Примери: Disney, Adidas, Honda.

Бял. Използва се за представяне на продукта като рафиниран, „чист”. Свързан с минимализъм. Примери: Jeep, Nike, Chanel.

Кафяво. Подчертава престижа и лукса на продукта. Обикновено се използва за декориране на кафенета. Примери: M & M’s, Hershey’s, SK Builders.

Коментари по темата: „Как цветът на продукта кара хората да купуват”

добавете коментар...

  1. ха

    Не са глупости – напълно подкрепям.

    Виждам бял домат в магазина – не е червен, че да ме накара бързо да го купя!
    Виждам син портокал в магазина – не е оранжев, за да го възприема приятелски и да го купя.
    Виждам ярко червен патладжан – не е лилав, че да ми вдъхне величие и да го купя.
    Виждам кафява краставица – тъй като тя е 90% вода, то искам да е чиста, а тя не е зелена, че да се доверя на екологичността ѝ.
    Виждам зелен зехтин – това е напитка която ти носи радост от добрия вкус, но тъй като той не е жълт (а зелен) изобщо не ми вдъхва такава (радост) и пак не го купувам.

  2. А

    Глупости на търкалета!

Коментар