TechNews.bg
АктуалноНовиниСигурност

Най-експлоатираните теми за фишинг в бизнеса

Списъкът с най-експлоатираните послания във фишинг-писмата включва рутинни бизнес теми
(снимка: CC0 Public Domain)

Атаките във фишинг-имейли с фокус върху бизнеса, работата, ИТ и заетостта стават все по-опасни, според ново проучване. Авторите на злонамерените писма са все по-хитри и ловко използват новите тенденции – хибридния начин на работа, пандемията и др. – за да примамят потребителите да кликнат. Това сочи анализ на KnowBe4, доставчик на образователни курсове за сигурността. Данните, на които се базират изводите, обхващат третото тримесечие на годината.

„Атаките с елемент на социално инженерство продължават да бъдат един от най-честите начини, по които злонамерените хакери проникват в организациите и/или причиняват щети”, казва Стю Шуверман, главен изпълнителен директор в KnowBe4, цитиран от SecurityBrief. „Виждаме непрекъснато нарастване на фишинга, включително все повече използване на обичайни видове комуникации”.

[related-posts]

Данните от проучването са важни за специалистите по информационна сигурност, защото те могат да подготвят работещите хора в организациите и да им помогнат да са по-малко доверчиви към фишинг-писмата. „Сега повече от всякога крайните потребители трябва да останат бдителни и да не забравят да спрат и да помислят, преди да щракнат”.


Списъкът с най-експлоатираните послания във фишинг-писмата включва рутинни бизнес-теми, онлайн услуги, заетост и човешки ресурси, ИТ, банкиране и финанси, коронавирус/Covid-19, чувствителна информация, социални мрежи и брандове.

Анализът на KnowBe4 за третото тримесечие показва, че в Съединените щати повечето от темите на фишинг-имейлите изглеждат така, сякаш са свързани с организацията, в която работи потребителят. В региона EMEA (Европа, Близкия изток и Африка) водещите теми са свързани с ежедневните задачи на хората.

Сред фишинг-кампаниите в САЩ най-често се срещат послания от вида:

  • Актуализация на правилата за отпуски и ваканции;
  • Изискване за незабавна проверка на паролата;
  • Важно – промени в нормите за облекло на работното място;\
  • Приемете препоръка от колега;
  • Проучване на удовлетвореността от отдалечената работа.

Измежду фишинг-темите в EMEA най-актуални са:

  • Вашият документ е завършен – запазете си копие;
  • Стефан те препоръча!
  • Вие поискахте промяна на своята парола за LinkedIn;
  • Грешка при надграждането на Windows 10;
  • Предупреждение за надскачане на интернет лимита Ви.

Сред заглавията на фишинг-писмата се въртят и такива като „Странни имейли от вашия акаунт”, „Предстоящи промени в условията за ползване” (на онлайн услуга), „Проучване на удовлетвореността от отдалечената работа”, „Вашият достъп до Facebook е временно деактивиран заради проверка на самоличността”, „Потенциален пробив на акаунта Ви в Twitter”.


Всички атаки от този вид по същество атакуват „човешкия елемент” на киберсигурността. За доброто предпазване от пробив хората в организацията трябва да са добре подготвени – да са наясно с ловките трикове на кибер-измамниците.

Най-вече хората трябва да бъдат научени да се усъмняват в подобни послания. Ако служителят не е искал „препоръка” от свой колега, защо колегата му праща препоръка – служителите трябва най-напред да си зададат такива въпроси, преди да пристъпят към каквото и да е действие в електронната си поща.

Обучението трябва да обхване не само редовите служители, но и мениджърите и дори ръководителите на най-високо ниво, предупреждават още специалистите по киберсигурност.

още от категорията

Хакери шпионирали чрез 120 000 камери, дори в кабинети на гинеколози

TechNews.bg

Хакери извършиха първата напълно автономна кибератака

TechNews.bg

Фишинг обученията се оказаха задънена улица

TechNews.bg

Хакери атакуват масово популярни Cisco рутери

TechNews.bg

Кибер-осведомеността е топ приоритет за бизнес лидерите

TechNews.bg

AI прави фишинга по-успешен и носи повече печалби

TechNews.bg

1 коментар

Бабави 09/11/2021 at 21:48

То фишинга е досаден, а какво да се каже за Фейса и напъплилите “предизборни” истории,щото няма пари за плакати и листовки?Абе ясно е, че се изкарват пари за кликване , че и за копиране на свързани страници.
Няма как да се забранят от хора /напр. пишещата тези неща/ всякакви лица и истории , свързани с тази работа -изборите и малко да се секне кранчето.Не желая НИКАКВИ предизборни данни .Цукерман да се пръждосва! И да си прави метата където ще. Искаме Европа Нет и сегрегат с ясни правила, как да се забраняват неща, с които личността-титуляр на страницата не е съгласна!

Отговор

Коментари