БОРИКА пуска услуга InfoPay за „отворено банкиране”

Мултибанкинг платформа на БОРИКА осигурява единна точка за 24-часов контрол на средствата
(снимка: CC0 Public Domain)

Ново технологично решение на платежния оператор БОРИКА ще улесни работата на счетоводители, собственици и управители на фирми. Платформата InfoPay идва в отговор на т.нар. „отворено банкиране” и чрез нея бизнес потребителите получават удобен дистанционен достъп до своя финансов профил.

Мултибанкинг платформата InfoPay е предназначена за организации, които разполагат със сметки в различни банки. Тя предлага редица функционалности, които улесняват клиентите в управлението на фирмените им финанси.

Платформата се явява единна точка за 24-часов контрол на средствата – предоставя консолидирана информация за наличности и движения по всички фирмени сметки в различни банки, детайли по платежна сметка, справка за списък на платежни сметки и др., поясниха от Борика.

Две са основните изисквания към клиентите на InfoPay – да разполагат с онлайн банкиране и да получат съгласие за регистриране на сметки в InfoPay от обслужващите ги банки. Процесът по получаване на съгласие се извършва дистанционно в самата платформа. Услугата е подходяща за собственици, управители, счетоводители и други лица, за които е важно да получават навременна и обобщена информация за фирмените средства.

Достъпът до платформата е базиран на роли и индивидуални права, което позволява специфична информация да се достъпва от различни служители в компанията, в зависимост от преките им задължения. Това я прави особено подходяща и за счетоводни къщи, които обслужват множество клиенти – те ще разполагат с информация за сметките на всички свои клиенти на едно място.

Проучване на БОРИКА сочи, че използването на InfoPay съкращава до 4 пъти времето за изготвяне на финансови справки.

В процес на разработка са още две полезни функционалности в InfoPay – интеграция с ERP модул на счетоводна система и възможност за автоматизирани плащания. Интеграцията с ERP ще позволи автоматично извличане на информация от всички банки с регистрирани сметки в InfoPay и зареждането ѝ в счетоводните системи на фирмата клиент на услугата.

Ще станат възможни и автоматизираните плащания на издадени електронни фактури, чрез които фирмите ще могат да извършват реконсилация на плащанията и вземанията/задълженията си от/към контрагенти. Предвижда се интеграция и с услугата електронна фактура на БОРИКА.

Финтех услугата InfoPay e логично надграждане на дейността на БОРИКА като платежна институция. „С въвеждането на директивата PSD2 у нас на Дружеството беше възложена задача да разработи национален технически стандарт за отворено банкиране, който да подпомогне и ускори процеса, а днес, благодарение на InfoPay, тези услуги са достъпни за широк кръг от бизнес потребители”, коментира Даниел Алексиев, зам.-директор „Платежни услуги” в БОРИКА.

Регистрацията в InfoPay е възможна както онлайн посредством квалифициран електронен подпис – хардуерен или облачен, или видео идентификация, предоставени от компанията, така и присъствено в търговски офис на БОРИКА. Клиентите заплащат услугата въз основа на броя сметки, които желаят да следят, като имат възможност за избор между три ценови пакета.

Коментар