Disney е поредната голяма компания, която заяви амбициите си да изгради метапространство. Изпълнителният директор Боб Чапек разкри, че Disnay се готви да навлезе в света на виртуализираните преживявания и че този преход е в синхрон с дългата ѝ история на ранно възприемане на нови технологии.
Чапек не представи каквито и да е подробности, но потвърди, че Disney е решена да създаде свое собствено метапространство, отбелязва Business Insider. Съобщението беше направено по време на тримесечния анонс на Disney за текущите финансови резултати.
„Нашите усилия до момента са само пролог към времето, в което ще можем да свържем физическия и дигиталния свят още по-тясно, което ще ни позволи да разказваме истории без граници в нашето собствено метапространство на Disney”, каза Чапек.
„С нетърпение очакваме да създадем несравними възможности за потребителите да изпитат всичко, което Disney може да предложи, в нашите продукти и платформи, независимо къде се намирa потребителят”, допълни той.
Навярно феновете на Disney могат да очакват въпросното метапространство да е нещо като тематичен увеселителен парк – поне според описанието, дадено от бившия изпълнителен вицепрезидент по цифровите технологии Тилак Мандади. Той загатна в публикация в LinkedIn през 2020 г., че вътре хората ще могат да „изпитат дигиталния свят чрез носими устройства, смартфони и цифрови точки за достъп”.
Това няма да е първият опит на Disney за комбиниране на физическия и цифровия свят. Компанията отдавна стартира услугата Disney Movies VR, предоставяйки завладяващо изживяване от различни светове на Marvel, Lucasfilm и Pixar.
От друга страна, Disney е поредната компания, която заяви намерението си да се гмурне в метапространството в рамките на броени дни, след като Facebook се прекръсти на Meta и с това декларира, че основният ѝ фокус отсега нататък ще е създаването на метапространство.
Фабриката за илюзии се готви 🙂
Блазе им на тези, които останат вън от това поробване.