
(снимка: CC0 Public Domain)
Disney е поредната голяма компания, която заяви амбициите си да изгради метапространство. Изпълнителният директор Боб Чапек разкри, че Disnay се готви да навлезе в света на виртуализираните преживявания и че този преход е в синхрон с дългата ѝ история на ранно възприемане на нови технологии.
Чапек не представи каквито и да е подробности, но потвърди, че Disney е решена да създаде свое собствено метапространство, отбелязва Business Insider. Съобщението беше направено по време на тримесечния анонс на Disney за текущите финансови резултати.
[related-posts]
„Нашите усилия до момента са само пролог към времето, в което ще можем да свържем физическия и дигиталния свят още по-тясно, което ще ни позволи да разказваме истории без граници в нашето собствено метапространство на Disney”, каза Чапек.
„С нетърпение очакваме да създадем несравними възможности за потребителите да изпитат всичко, което Disney може да предложи, в нашите продукти и платформи, независимо къде се намирa потребителят”, допълни той.
Навярно феновете на Disney могат да очакват въпросното метапространство да е нещо като тематичен увеселителен парк – поне според описанието, дадено от бившия изпълнителен вицепрезидент по цифровите технологии Тилак Мандади. Той загатна в публикация в LinkedIn през 2020 г., че вътре хората ще могат да „изпитат дигиталния свят чрез носими устройства, смартфони и цифрови точки за достъп”.
Това няма да е първият опит на Disney за комбиниране на физическия и цифровия свят. Компанията отдавна стартира услугата Disney Movies VR, предоставяйки завладяващо изживяване от различни светове на Marvel, Lucasfilm и Pixar.
От друга страна, Disney е поредната компания, която заяви намерението си да се гмурне в метапространството в рамките на броени дни, след като Facebook се прекръсти на Meta и с това декларира, че основният ѝ фокус отсега нататък ще е създаването на метапространство.

1 коментар
Фабриката за илюзии се готви 🙂
Блазе им на тези, които останат вън от това поробване.