Автономно автобусче тръгна по пътищата в Европа

Новата версия на EZ10 се движи без шофьор из медицински кампус в Тулуза
(снимка: EasyMile)

Много производители се надпреварват да разработват автономни превозни средства по света, но един от тях вече има одобрение негово безпилотно автобусче да се движи по обществените пътища в Европа. Френската EasyMile от повече от пет години изпитва автономен микробус и вече има разрешение возилото да работи без човешки водач по пътищата във Франция.

Откакто за първи път се появи през 2015 г. със своя двигател EZ10, EasyMile тества превозното си средство в повече от 30 страни по целия свят. Малкото автобусче, наблюдавано само от дистанционен оператор, вече е изпробвано в Сингапур, САЩ, Финландия и Австралия, обслужвайки частни кампуси, фабрики и летища.

Най-новата версия на EZ10 има капацитет за 15 души, с меки седалки и предпазни колани, с автоматизирана рампа и точки за закрепване на инвалидни колички за пътници с увреждания. Отскоро компанията интегрира в него и слънчеви клетки, за да може да разшири пробега на автобусчето.

Сега то вече се движи без шофьор из медицинския кампус Oncopole в Тулуза, Франция, като кръстосва по маршрут със смесен трафик – наред с велосипеди, пешеходци, автомобили и други автобуси. Неговото „Ниво 4” позволява на превозното средство да работи без човешки водач и, според специалистите, това означава, че возилото може да тръгне по голям брой обществени пътища из Франция още през септември 2022 г.

„Това е важна стъпка към истинска комерсиализация на автономните превозни средства, както при големи частни обекти, така и на обществени пътища”, казва генералният мениджър на EasyMile Беноа Перин. В компанията виждат своята победа като зелена светлина за навлизането на „интелигентния споделен транспорт” в ежедневието.

Коментар