Sony сравни електромобилите със смартфоните

Sony вижда автомобилите като мобилни платформи за информация и забавление
(снимка: Sony/YouTube)

Sony Group вероятно ще добави нови технологични партньори към своя проект за електрически превозни средства, за да си помогне в изграждането на бизнес в сферата на мобилността.

Амбицията на японската компания е да преобрази автомобилите: от средство за придвижване те да станат модули за забавление, отбелязва CNBC. Още преди две години, на CES 2020, Sony показа електромобил, загатващ представата на фирмата за новото поколение коли.

Намеците идват в момент, когато новото поколение превозни средства набират популярност, системите за автономно шофиране се усъвършенстват, а 5G свързаността обещава да прекрои всички индустрии. Това кара Sony да вярва, че автомобилите ще се превърнат в мобилни платформи за информация и забавление и споделени услуги за мобилност.

„Виждаме риска от игнорирането на електромобилите – те са по-голямо предизвикателство, отколкото изглеждат”, каза в интервю Изуми Каваниши, старши генерален мениджър в компанията, който ще управлява новия бизнес на Sony Mobility.

Според него, предстоящата трансформация на автомобилите донякъде наподобява това как информационните технологии превърнаха телефоните в смартфони преди повече от десетилетие.

Досега Sony е изградила два прототипа със съдействието на фабрика в Австрия, собственост на канадския производител на авточасти Magna International. Други членове на проекта са немският производител Bosch, френската компания за автомобилни технологии Valeo SE и унгарската стартираща компания за автономни превозни средства Aimotive.

Коментар