4 ползи от корпоративната социална отговорност за бизнеса

Brother поставя корпоративната социална отговорност в сърцето на бизнес философията си
(снимка: Brother)

Всеки бизнес е част от общността, на която предоставя услугите си. Освен че създават работни места и благосъстояние, компаниите могат да бъдат и сила за доброто в обществото, като насърчават положителни социални и екологични промени.

Изследванията показват, че активностите, свързани с Корпоративна социална отговорност (КСО), не са просто имиджов инструмент и че да имаш положително влияние върху обществото може да подпомогне растежа на бизнеса толкова, колкото и бизнес инициативите.

Японският технологичен гигант Brother, който е постоянно ангажиран със социални каузи, очертава няколко ползи за бизнеса от КСО:

1. Подобряване на репутацията

Има доказана връзка между КСО дейностите на компанията и нейната репутация. На най-базовото ниво, потребителят, който има избор между двама потенциални доставчици, ще предпочете този, на чиято репутация се доверява повече.

На силно конкурентните пазари КСО е основен разграничител, тъй като клиентите са склонни да изберат компаниите, чиято позиция по отношение на социалната отговорност е в съответствие с техните основни ценности и предпочитания. Всъщност 90% от потребителите казват, че са готови да вземат решение за покупка на база на това коя марка се застъпва за проблем, който ги интересува.

2. КСО подобрява наемането, задържането и продуктивността на служителите

Проучване показва, че ефективните КСО програми подсилват чувството за принадлежност у служителите – като подобряват мотивацията, намаляват нивата на изтощение и водят до по-голяма удовлетвореност от работата и по-висока продуктивност.

Това се отразява във факта, че 64% от милениалите не работят за бизнеси, които нямат силни КСО политики, а 83% заявяват, че биха били по-лоялни към компания, която им помага да допринасят за решаването на социални и екологични въпроси.

В допълнение, не само че младите хора са по-мотивирани да работят за компании, които имат социална съвест, но и три четвърти споделят, че биха работили за по-малко заплащане, ако техните работодатели са социално отговорни.

3. КСО повишава клиентската лоялност

Залагането на КСО ценности в сърцето на бизнес стратегията повишава потребителската лоялност. Според доклад на Statista, 70% от потребителите са съгласни, че са по-лоялни към компаниите, готови да покажат своите корпоративни социални отговорности.

Това е особено важно за пост-пандемичния свят, в който клиентите се ръководят все повече от мотиви извън цената и качеството. Всъщност те не само ще изоставят бизнеси, които не подкрепят техните ценности – те са щастливи да плащат повече на тези, които го правят.

4. КСО добавя социална и икономическа стойност

Изводът е, че фирмите със силна социална отговорност привличат клиенти, които са по-малко ценово еластични. Казано по-просто, клиентите ще изберат да купуват от по-скъпа марка, която добавя социална стойност, а не от по-евтина, която не го прави.

Изследване на Nielsen разкрива, че почти две трети от потребителите имат желание да заплатят допълнително за продукти и услуги, предлагани от компании, ангажирани с добавянето на социална стойност. Това желание за допълнително заплащане е последователно при всички групи по доходи и представя гледната точка на мнозинството във всички възрастови групи.

Инициативите на Brother

Brother, в частност, поставя корпоративната социална отговорност в сърцето на бизнес философията си. От 2008 г. компанията подкрепя организацията с нестопанска цел Cool Earth, която помага на общностите на дъждовните гори по света, за да опази 27 милиона дървета, съхраняващи над 37 милиона тона въглерод.

Европейските офиси на Brother популяризират инициативата Cool Earth Eco Rewards, като предлагат безплатно събиране и рециклиране на мастилници и тонер касети. Това намалява отпадъците, минимизира влиянието върху околната среда и осигурява жизненоважно финансиране за дейностите на Cool Earth.

Коментари по темата: „4 ползи от корпоративната социална отговорност за бизнеса”

добавете коментар...

  1. :o)

    това може да важи за някой друг свят, но не и за България…
    много сме далече от момента когато работа ще се избира според социалната отговорност на компанията…
    в България първо и най-важно колко пари ти плащат, ако ще компанията да обядва върху кожи от бебета тюлени и над офиса да пуши 100 метров комин

Коментар