След безпрецедентния ръст на приходите от интернет реклама миналата година сега дигиталните платформи – включително Alphabet, Meta Platforms, Snap и Twitter – са изправени пред отрезвяващата реалност: лудият растеж не може да продължава безкрайно. Тенденциите са растежът на уеб рекламата, предизвикан от пандемията, да се успокоява, сочи доклад на водещ анализатор.
Изследователската фирма MoffettNathanson намали прогнозите си за приходите до 2025 г. за всяка от четирите компании – при това с двуцифрени проценти.
Разходите на бизнеса в САЩ за дигитална реклама са нараснали с 38% през 2021 г. спрямо предходната година. Alphabet, най-голямата платформа за дигитална реклама в света, отбеляза рекордни приходи от 257 милиарда долара през миналата година.
Сега обаче, когато пандемията стихва, а инфлационният натиск стяга икономиките по цял свят, е време за охлаждане, сочи докладът, оценяващ потенциалното въздействие на глобалната ситуация върху приходите от уеб реклама през следващите няколко години.
„След години на свръх-растеж сега наистина сме загрижени за дългосрочния растеж на дигиталната реклама“, пише в доклада Майкъл Натансън, анализатор в MoffettNathanson. Според фирмата, ръстът на рекламния пазар през миналата година е движен отчасти от „безпрецедентен скок“ в рентабилността на компаниите, които спестиха пари от офис-пространство и съответно имаха повече ресурси за харчене за маркетинг. Естествено, принос имаше и устремът на големите марки да подтикнат купувачите да пазаруват онлайн.
Но електронната търговия като процент от продажбите на дребно се възстановява към нивата отпреди пандемията, а корпоративните разходи вероятно ще се повишат със завръщането на работниците по офисите. Това означава, че секторът на онлайн рекламата трябва да се приготви за спад в темповете на растеж на бизнеса.