4 неща мъчат служителите при завръщане в офисите

60% от служителите се радват, че хибридната и дистанционната работа ги е отървала от “социалните събития на работното място”, според ново проучване (снимка: CC0 Public Domain)

За много служители работното място днес изглежда твърде различно от това, което беше преди две години. Преминаването към дистанционна работа трансформира очакванията за това как и къде се извършва работата. Служителите, които преди са били обвързани с бюро, сега се радват на по-голяма гъвкавост, като работят от къщи.

Но докато много работодатели са решили да възприемат дистанционна работа за постоянно, други насърчават служителите да се върнат в офиса – или за постоянно, или като част от „хибридна“ политика. Според проучване сред повече от 1100 служители от софтуерната компания Glean, плановете за връщане в офиса създават проблеми, ядове и общо чувство на безпокойство сред работниците, които са свикнали със свободата на дистанционна работа през последните две години.

Благосъстояние

Дистанционната работа позволи на служителите да си възвърнат чувството за контрол върху работата си. Тя премахна стреса от ежедневното пътуване и даде на хората повече време да се грижат за собственото си физическо и психическо здраве. Следователно не е изненадващо, че почти половината (46%) от работещите, анкетирани от Glean, заявяват, че се притесняват, че връщането им в офиса ще има пагубно въздействие върху психическото и физическото им здраве.

Разбира се, дистанционната работа може да бъде и изолираща, поради което хибридните договорености са толкова популярни.

Социализация

Някои служители тъгуват за загубата на социалните събития на работното място заради дистанционната работа, въпреки че за други това беше таен източник на радост. Близо шест от всеки 10 работници, анкетирани от Glean, казват, че липсата на общуване с колегите им извън работа е предимство при работата от разстояние. От тази гледна точка завръщането в офиса за тези служители означава и потенциално завръщане на неудобните социални събития след работа.

По-младите служители са дори по-склонни да предпочетат работата от дома поради въпросната причина. Всъщност, 63% от респондентите на възраст между 18-44 години виждат липсата на нужда да излизат с колеги като предимство на дистанционната работа.

Комуникация

Докато хибридната работа осигурява добър баланс между работа и личен живот – за повечето работници, комуникацията може да и да се окаже „скъсана“, ако някои служители работят в офиса, докато други ги няма там. Срещите са по-ефективни, когато са лице в лице. Освен това отдалечено работещите рискуват да пропуснат неформалните раздумки и бъбренето в коридора, където работата се обсъжда неформално, но това помага значително в ежедневните задачи.

Glean казва, че 25% от служителите, които работят в хибридна среда, прекарват повече време в „преследване“ на колеги за информация сега, когато работещите са се завърнали на работните си места, в сравнение с времето, когато цялата или по-голямата част от работната сила е функционирала дистанционно.

Сътрудничество

Подобно на комуникацията, сътрудничеството може да се окаже трудно за екипите, когато някои колеги са в офиса, а други са разпилени другаде. Хибридните екипи могат да се окажат в дисбаланс, когато някои колеги са в офиса, докато други са извън него, и то не само защото информацията може да не се споделя еднакво, но и защото служителите в офиса може да разполагат с по-добри инструменти и ресурси за изпълнението на ежедневните задачи.

Проучването на Glean установи, че повече от една трета (37%) от работещите в хибридна среда изпитват проблеми с ефективното сътрудничество с колеги. Наред с това 18% казват, че сътрудничеството на работното място всъщност се е влошило, след като служителите са се върнали на работното място.

Коментар