Японски компании започнаха да тестват система за безжично зареждане в движение на електрически превозни средства. Очаква се иновативната технология да влезе в реална експлоатация през 2025 година.
Контактните мрежи, които в продължение на десетилетия осигуряват електричество на трамваите и тролейбусите, в бъдеще може да влязат под земята, а предаването на електроенергия към новите видове транспорт ще се извършва чрез електромагнитна индукция.
Две японски компании, Obayashi и Denso, вече тестват подобна технология, която до 2025 г. може да се използва реално по градските улици. Основната цел на такива системи е непрекъснатото презареждане на обществени електрически превозни средства.
Под пътното платно ще бъдат скрити кабели и индукционни вериги, което ще позволи непрекъснато захранване на тяговата батерия на електрическия автобус, движещ се по маршрута, разказва за иновацията Nikkei Asian Review. Благодарение на това, автобусът може да бъде направен по-лек и по-компактен, както и с капацитет да превозва повече пътници.
Строителната компания Obayashi се обедини с доставчика на авточасти Denso, за да изгради 15-километрова тестова писта в изследователски център в Токио, където ще тества технологията за презареждане на електрически превозни средства по безконтактен начин в движение.
Докато Denso отговаря за инфраструктурата за зареждане, Obayashi е разработила бетон, подсилен с влакна, който прави възможно покриването на зарядните вериги, монтирани на пътното платно, с достатъчно тънки, но в същото време издръжливи плочки. Твърди се, че те могат да издържат на интензивната употреба в столичния район.
Подобни решения вече тестват и европейски автомобилни производители. Изпитанията в Япония ще продължат до март следващата година и ако решението се докаже като ефективно, практическото му внедряване ще стане факт до 2025 г.
Obayashi работи също с производителя на кабели Furukawa Electric по проект за полагане на кабели за захранване на зарядни устройства по пътищата. Развитието на такава инфраструктура, според участниците в инициативата, ще допринесе за популяризиране на електрическия транспорт.
В същото време ще бъдат положени телекомуникации, които позволяват на “умните” свързани автомобили да обменят информация с центрове за обработка на данни с висока скорост по цялото трасе.
Викаш ние още по соца ги зареждахме безжично тролеите? Ей, къде съм аз, Ганьо, къде сте вие..
От колко години имахме това, наричаше се тролейбуси…