TechNews.bg
АктуалноАнализиНовиниОблакът

Пазарът на облачни услуги – игра на мащаба

Облачният пазар е игра на мащаба, където претендентите за лидерство трябва да правят огромни финансови залози (снимка: CC0 Public Domain)

Обемът на европейския пазар за облачни услуги е пет пъти по-голям днес, отколкото в началото на 2017 г., според изследователската компания Synergy Research. През второто тримесечие на 2022 г. общите приходи от облачни услуги в региона са достигнали 10,4 млрд. евро.

Анализаторите изчисляват, че в периода април-юни 2022 г. европейските клауд доставчици са увеличили приходите си от облачни услуги със 167%. В същото време пазарният им дял спада от 27% на 13% за петгодишния период, тъй като те изостават от световния пазар като цяло по отношение на темповете на растеж.




Amazon, Microsoft и Google за основните бенефициенти на растежа на облачния пазар, сочи анализът. Общият дял на тези три водещи глобални доставчици на облачни услуги в Европа днес достига 72% и продължава да расте стабилно.

Сред европейските клауд доставчици начело са SAP и Deutsche Telekom, на които се падат по 2% от приходите на регионалния пазар. Следват ги OVHcloud, Telecom Italia, Orange и дълъг списък от национални и регионални играчи. Останалата част от европейския пазар е заета от малки американски и азиатски облачни доставчици, сумарният дял на които непрекъснато намалява.

През последните четири тримесечия приходите от облачни инфраструктурни услуги в Европа (включително IaaS, PaaS и частни облачни услуги) надхвърлиха 27 милиарда евро, което е с 41% повече спрямо предходните четири тримесечия. Повече от 80% от пазарния оборот идва от IaaS и PaaS услуги.


[related-posts]

Освен това темповете на растеж в тези области са по-високи, отколкото в сегмента на частните облачни услуги. Сред най-динамично развиващите се пазарни сектори анализаторите отбелязват PaaS с услуги за бази данни, IoT и аналитични услуги.

Коментирайки проучването, главният анализатор на Synergy Research Group Джон Динсдейл отбелязва, че облачният пазар е игра на мащаба, където претендентите за лидерство трябва да правят огромни финансови залози, да имат дългосрочни инвестиции и стратегия за печалба, да останат фокусирани и решени да успеят и също така постоянно да постигат най-висок професионализъм в своите дейности.

Според специалиста, нито един от европейските доставчици не се е доближил до този набор от критерии. В резултат шестте лидери на пазара са компании от САЩ.

„Американските облачни доставчици продължават да инвестират повече от 4 милиарда евро на тримесечие в европейски програми за капиталови инвестиции. Този връх не може да бъде покорен от всеки, който иска да предизвика сериозно лидерите и да се бори за надмощие на пазара”, коментира Динсдейл.



В резултат на това европейските доставчици на облачни услуги са се съсредоточили основно върху обслужването на местни групи клиенти с определени специфични нужди, като понякога си партнират с големи американски облачни оператори. Някои от тези европейски доставчици ще продължат да растат, но е малко вероятно да успеят да променят много общия си дял, обобщава Динсдейл.

още от категорията

Airbus мигрира ключови ИТ системи към „суверенен” европейски облак

TechNews.bg

Глобално пренареждане на пазара на облачни услуги

TechNews.bg

Приходите от нео-облаци нарастват, движени от изкуствения интелект

TechNews.bg

QNAP пусна иновативна облачна услуга за бизнес потребители

TechNews.bg

Рестартиране: от публичен към частен облак

TechNews.bg

Облачни неволи: излизането от Microsoft е невероятно трудно

TechNews.bg

1 коментар

Българин 01/10/2022 at 11:44

Облакът – враг номер едно на АйТи-тата!

Отговор

Коментари