Националният системен интегратор „Информационно обслужване” внедри Интегрирана финансово-информационна система (ИФИС) в Министерския съвет. Проектът, реализиран за по-малко от 5 месеца, обхваща 40 ведомства, сред които Администрацията на Министерски съвет, 28-те областни администрации и второстепенните разпоредители с бюджет.
Системата ползва основните модулни компоненти на SAP (Бюджет, Финансово счетоводство, Дълготрайни активи и Материално стопанство), които са специално адаптирани с допълнителни технологични и функционални настройки, съгласно изискванията на възложителя.
Внедряването на SAP модулите започва през юли 2022 г., а през октомври стартира поетапното реално използване на системата, поясни изпълнителният директор на „Информационно обслужване” – Ивайло Филипов. В момента всички ведомства от системата на Министерски съвет работят изцяло с ИФИС, а работните процеси във финансово-счетоводната дейност са унифицирани.
Всички дейности по внедряването са извършени изцяло онлайн, включително срещи за изясняване на изискванията и обученията на служителите за работа със системата.
Интегрираната финансово-информационна система, базирана на SAP, внася ускорени, автоматизирани и модерни принципи на обработка на данните във финансово-стопанската и бюджетна дейност в Министерски съвет. Чрез нея се постига ефективно управление на финансовите ресурси, повишаване на фискалната прозрачност, засилване на финансовата дисциплина, както и високо квалифициране на човешкия ресурс, посочиха от „Информационно обслужване”.
ИФИС позволява контрол върху операциите и документооборота, подобряване на отчетността в системата, генериране на справки и отчети в реално време, автоматична консолидация на отчетите, оборотните ведомости и др. Системата подобрява точността, навременността и стабилността на анализа на данните при разходване на средства във всички ведомства, които я използват.
Подобни адаптирани версии на SAP, разработени и администрирани от „Информационно обслужване”, работят и в някои общини, в Министерство на финансите, всички второстепенни разпоредители с бюджет към министъра на финансите и дирекция „Национален фонд” в качеството ѝ на сертифициращ орган и всички изпълнителни агенции към сертифициращия орган.
SAP системата работи и във всички управляващи органи и междинни звена на оперативните програми по Структурните и Кохезионния фонд, както и в третостепенни разпоредители с бюджет към Национална агенция по приходите и Агенция Митници.
Суверена има ли пълен достъп до тази “заработила” система, така че да наблюдава всички финансови операции и когато забележи нередност, директно(посредсвом отбеляаването на чекче в квадрадче и поле “съобщение” в което да опише каква е нередноста) тази нередност да отиде в прокуратурата, след което прокуратурата на всеки 7 дни да връща съобщение на този Суверен ( + копие в публичното просранство) какъв прогре с има прокуратурата по този проблем.