Железницата на Сан Франциско ще се отърве от флопи дискетите

Управлението на трамваите на Сан Франциско все още зависи от надеждността на остарялата технология на флопи дискетите (снимка: CC0 Public Domain)

Хората, които използват обществения транспорт в Сан Франциско, може да се успокоят – тяхното пътуване скоро няма да зависи от древните флопи дискети.

Градската автоматична система за управление на леката железница (прочутите трамваи на Сан Франциско) работи с остаряла технология – тя „разчита на 3,5-инчови флопи-дискови устройства”, за да стартира, каза пред ABC директорът по транспорта на Общинската транспортна агенция на Сан Франциско (SFMTA)  – Джефри Тумлин.

„Това е въпрос на риск. Системата в момента работи добре, но знаем, че с всяка година рискът от влошаване на данните на флопи дисковете се увеличава и че в един момент ще има катастрофален срив”, обясни Тумлин мотивите за стартиране на проект за надграждане на древната флопи-технология.

Системата е инсталирана през 1998 г., когато дискетите все още се използваха масово. SFMTA и други организации наследяват остаряла технология и просто продължават да я използват, вместо да правят разходи за надграждане.

„Ние бяхме първата агенция в САЩ, която възприе тази конкретна технология, но това беше в една епоха, когато компютрите нямаха твърд диск, така че трябваше да заредите софтуера си от флопи дискове”, казва Мариана Магуайър, PR на SFMTA (това обаче не отговаря на реалността, тъй като твърдите дискове вече бяха много разпространени по онова време).

Използването на флопи дискове не е необичайно за вградените системи. Американският ядрен арсенал, например, работеше с 8-инчови дискети до 2019 г., отбелязва The Register. Това е начинът, по който се правеха нещата през миналия век, когато се внедряваха тези системи.

Надграждането на ИТ за обществения транспорт в Сан Франциско ще бъде продължително и скъпо усилие. „Това на практика е многофазен десетилетен проект, който започва с части от метрото на Market Street и части на повърхността”, обясни Тумлин. „В крайна сметка нашата цел е да имаме единна система за управление на влаковете за цялата железопътна мрежа”.

Странната кабинкова система на Fog City (също управлявана от SFMTA) привлича туристи, а нейната лека железопътна линия е сред най-добрите в САЩ.

„Надяваме се, че голяма част от финансирането ще дойде от щатски и федерални субсидии. Останалата част ще дойде от бързо намаляващите вътрешни капиталови ресурси на MUNI [Общинска железница на Сан Франциско]”, поясни Тумлин.

Коментар