Компания с български корени иновира в кино индустрията

Късометражният филм Ray Tracing FTW се заснема с новата технология на Chaos
(снимка: Chaos)

Нова технология за виртуална филмова продукция демонстрира компанията с български корени Chaos. Проектът „Арена” дебютира на 11 септември в Culver Theatre в Лос Анджелис с късометражния филм „Ray Tracing FTW”, в който технологията се прилага за първи път в реална филмова продукция.

Иновацията предлага по-бързо и ефективно заснемане на филмови сцени при виртуална продукция и е алтернатива на съществуващите софтуерни решения, използващи т.нар. растеризация на изображенията.

При виртуалната продукция на филми, вместо пред зелен или син екран, сцените се заснемат пред LED екран, на който се възпроизвежда обкръжаващата среда. Най-често за фон на действието се използват висококачествени 3D изображения или анимация.

Проект „Арена” дава възможност 3D сцени и други компютърно генерирани визуални елементи да се пренасят на LED екрана за фон на продукцията. Технологията коригира съществуващите 3D сцени и добавя нови 3D елементи и анимации по време на снимачния процес за изключително кратко време.

Инструментите на „Арена” обработват в реално време огромно количество геометрични фигури, които са в основата на всяко 3D изображение. Те използват технологията „real-time ray tracing”, която обработва данни и осигурява висока фотореалистичност чрез проследяване на отражението на светлината в различни обекти.

При виртуалната продукция на филми сцените се заснемат пред LED екран, на който се възпроизвежда обкръжаващата среда (снимка: Chaos)

За да демонстрира ефективността на „Арена”, Chaos си партнира със значими фигури от света на киното и тества продукта при създаване на истинска виртуална продукция. Филмът „Ray Tracing FTW” е създаден в стилистиката на старите холивудски уестърни и е вдъхновен от класики като „Буч Касиди и Сънданс Кид” и „Имало едно време на Запад”. В актьорските роли влизат ветерани от света на визуалните ефекти в Холивуд.

В момента Проект „Арена” се тества от различни студиа за виртуална продукция по света, преди продуктът да бъде пуснат официално на пазара.

„Технологиите на снимачната площадка често се оказват пречка за филмовите екипи. Системите спират да работят, реагират бавно или изискват поддръжка от голям екип”, сподели Кристофър Никълс, директор „Специални проекти” в Chaos Innovation Lab, продуцент и отговорник за визуалните ефекти на „Ray Tracing FTW” и водещ на подкаста CG Garage. „С Проект „Арена” целим да променим това, така че вместо да мисли за техниката, екипът да се върне към естествения процес на снимане на филм”.

Наличието на софтуер, който работи без прекъсвания, позволява на снимачния екип да се фокусира върху творческия процес и дори да заснеме 30 сцени с различен фон в рамките на стандартен 10-часов снимачен ден.

Заради естественото сливане на компютърно генерираните изображения и анимации с реалните елементи на филмовата сцена (актьори, реквизит), почти всички кадри от „Ray Tracing FTW” са заснети заедно с визуалните ефекти (in-camera VFX), вместо те да бъдат добавяни на по-късен етап. Изключение правят две сцени с влакова катастрофа, създадени от българското студио за визуални ефекти Bottleship VFX.

Проект „Арена” е създаден от Chaos Innovation Lab, звеното за иновации на Chaos. Екипът му, оглавяван от съоснователя на Chaos Владимир Койлазов, не само развива продуктите на компанията, но и споделя със световната изследователска общност идеи и проучвания за обработването на изображения офлайн и в реално време, машинно самообучение и изкуствен интелект.

Коментар