Пазарът на мобилен софтуер е нараснал с 9% през първото тримесечие на 2012 г., достигайки 2,2 млрд. долара. В тази сума влизат не само приходите от продадените приложения и направените вътре в тях покупки (in-app purchases), но и от абонаменти за софтуер, сочи анализ на компанията Canalys.
В периода януари-март от онлайн каталозите Apple App Store, Google Play Store, Microsoft Windows Phone Store и BlackBerry World са били свалени близо 13,4 млрд. програми и игри, което е с 11% повече спрямо първото тримесечие на миналата година.
Най-голям ръст на продажбите и на сваляните приложения се наблюдава в развиващите се страни и региони, вкл. Бразилия, Индонезия и Южна Африка. В Северна Америка приходите на разработчиците от мобилен софтуер са нараснали с 8% през тримесечието, а броят на свалените програми и игри се е увеличил с 6%. За сравнение, в Европа тези показатели са съответно 8% и 10%.
Най-доходоносният магазин за мобилни приложения продължава да бъде App Store, който държи около 74% от световните приходи в сегмента. Магазинът на Google пък е лидер по брой на свалените приложения с дял 51%. Двата магазина имат значителна преднина спрямо конкурентите BlackBerry World и Windows Phone Store.
Приложенията влияят на взаимодействието на потребителите с техните мобилни устройства и в това как те оценяват и какво очакват от смартфоните и таблетите, коментира Canalys. Става въпрос за многомилиарден пазар, в който все повече потребители ще търсят приложения и ще извършват покупки вътре от тях, което ще увеличи базата на смартфоните и таблетите.
Степента на развитие на софтуерните екосистеми на Apple, Google и останалите играчи ще определи победителите и губещите на пазара за мобилни устройства. По оценка на едни от големите интернет магазини за приложения, GetJar, в следващите три години пазарът на мобилен софтуер ще достигне 17,5 милиарда долара.