Младите българи правят по 5,7 онлайн покупки месечно

Желанието да се пробва продуктът на живо е една от бариерите пред онлайн купувачите

Желанието да се пробва продуктът на живо е една от бариерите пред онлайн купувачите

Онлайн-потребителите у нас се насочват към книги, дрехи и мобилни аксесоари. Дамите и потребителите на възраст 26-35 години са най-активни в интернет пазаруването, показва изследване на GfK България и Ozone.bg. Анкетирани са хора на възраст 15-35 години.

Младите правят средно по 5,7 онлайн покупки на месец, а най-често са купували книги и учебници (61,6% от анкетираните), тениски и суичъри (58,9%), аксесоари за мобилни телефони и лаптопи (съответно, 42,5% и 40,4%). Същите категории ще бъдат водещи при онлайн пазаруването на продукти за забавление и свободно време и през следващата година, сочи проучването.

Основните бариери, които спират потребителите да правят покупки онлайн, са желанието да се пробва продуктът на живо (споменато от 37,6% от анкетираните, които няма да купят продукт онлайн), липсата на доверие в онлайн-търговците (18,9%), съмнения в качеството на продукта (5,6%).

Мъжете смятат, че в традиционните магазини могат да намерят по-голямо разнообразие от продукти, докато жените търсят личната консултация в магазина.

Когато избират интернет магазин за покупка, потребителите оценяват конкурентите основно на база коректно обслужване, което е важно за 91% от анкетираните.

От голямо значение е ясната визуализация на продукта и цената му (89,2%) и подробната информация и характеристики на продукта (86,6%). Сред петте най-важни фактора са наличието на висококачествени продукти (81,8%) и лесната поръчка (80,9%).

Коментар