Разплащанията онлайн у нас изпреварват по популярност наложения платеж при доставка, сочи проучване на Visa, огласено днес. Българите показват нарастващо предпочитание към електронните разплащания и тази тенденция ще се задълбочава в бъдеще, коментираха резултатите от компанията.
26% от българите плащат с дебитна карта за своите онлайн покупки, което е ръст от 8 процентни пункта спрямо миналата година. Проучването рeгистрира 3% спад в популярността на разплащанията на място при доставка, което в момента е предпочитано от 38% от анкетираните (в сравнение с 41% за 2016 г.). Близо 20% от респондентите биха отказали покупка, ако търговецът не приема електронно разплащане.
„За първи път от три години насам по-голям брой хора заплащат по електронен път, отколкото в брой. Българите показват нарастващо предпочитание към електронните разплащания и очакваме тази тенденция да се задържи”, каза Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.
Проучването показва няколко стабилни тенденции без промяна за последната година – най-често българските потребители предпочитат да пазаруват в интернет дрехи и обувки (64%), техника (39%), почивки (42%) и книги (21%). Oт друга страна, проучването установява две категории, които отбелязват забележителен ръст в разплащането онлайн – битови услуги (14% – с 3 процентни пункта повече от 2016 г.) и самолетни билети (22% – със 7 процентни пункта повече от 2016 г.).
Онлайн покупките се правят най-често в български електронни магазини (42%), големи международни търговци (23%), други международни онлайн магазини (18%) и уеб сайтове за колективно пазаруване (18%). Най-важните критерии за българските купувачи, когато правят своите покупки онлайн, са безплатната доставка (67%), богатият избор на категории продукти (54%), наличието на сертифицираща система (52%), опциите за плащане онлайн (36%) и възможностите за закупуване на ваучери за намаление (30%).
Когато става дума за честота на електронни разплащания, 10% от българите пазаруват онлайн няколко пъти седмично, което е увеличение от 3 процентни пункта в сравнение с миналата година. Четиридесет и един процента правят онлайн покупки няколко пъти месечно, докато 21% го правят само веднъж месечно.
Двадесет и шест процента от българите предпочитат да плащат онлайн с дебитна карта, а 7% използват кредитна карта. Това, което потребителите оценяват високо, са удобството (99%), пестенето на време (98%) и улеснението (98%) при онлайн разплащанията, както и че няма нужда от физическо присъствие в търговския обект (98%), възможността да се случва навсякъде и по всяко време (98%) и лесното проследяване на личните финанси (89%).
През 2017 г. онлайн разплащанията по няколко пъти в месеца са еднакво популярни сред мъжете (42%) и жените (41%). Българските мъже предпочитат да пазаруват онлайн техника (66%), почивки (43%) и дрехи (31%), докато жените правят покупки в интернет предимно на облекло (57%), почивки (42%), самолетни билети (20%) и козметични продукти (20%).
Малките търговци пищят от непотърсени пратки с наложен платеж! Но продължават да предлагат такава услуга… Това, очевидно, показва какъв дял от покупките са чрез този начин за плащане (наложен платеж). Но VISA определено си няма и представа какво е количеството на малките търговци. За сметка на това са твърде наясно колко хора плащат с VISA.
До Anonymous
Вие явно не четете, това което пишете. Затова ще се повторя:
3. „За първи път от три години насам по-голям брой хора заплащат по електронен път, отколкото в брой. ”
При положение, че през 2017г това е за пръв път, а пък през 2016 плащането на място е било 41%, то явно има логическа грешка …
Освен това, 62% процента от плащанията не са в брой, но може да са с чек, ваучер и т.н. което не става ясно изобщо, особено при положение че с дебитна карта са 26%, а с кредитна само 7% – 33% общо.
Електронното плащане не е само с дебитна карта! 26% се отнасят само за дебитните карти. Както виждате, плащането на място е 38%, останалите 62% не са в брой очевидно, а по електронен път.
1. “26% от българите плащат с дебитна карта за своите онлайн покупки …”
2. ” … разплащанията на място при доставка, което в момента е предпочитано от 38% от анкетираните (в сравнение с 41% за 2016 г.) …”
3. „За първи път от три години насам по-голям брой хора заплащат по електронен път, отколкото в брой. ”
Тоест излиза, че 26% > 38%, добреееее.
Тези преводи/преписи на новини някой осмисля ли ги изобщо или просто така се копират и пускат да има …