Panasonic е в подем с 8-кратен ръст на печалбата

Panasonic увеличи осем пъти печалбата си през второто календарно тримесечие

Panasonic увеличи осем пъти печалбата си през второто календарно тримесечие

Чистата печалба на Panasonic нарасна осем пъти през второто календарно тримесечие, независимо от спада на световния пазар за телефони и цифрови фотоапарати.

Подемът на японската компания се дължи на отслабващата йена и еднократния приход от 79,8 млрд. йени в резултат на прехода към нова методология за изчисляване на пенсиите.

В периода април-юни чистата печалба на Panasonic възлиза на 107,83 млрд. йени (около 1,1 млрд. долара), спрямо 12,81 млрд. йени за същия период на миналата година.

Приходите на японския гигант падат с 1%, до 1,824 трлн. йени, докато оперативните приходи нарастват с 66% до 64,2 млрд. йени. Анализатори, анкетирани от Thomson Reuters, прогнозираха чиста печалба от 14 млрд. йени за Panasonic, оперативна печалба от 49,5 млрд. йени и приходи в размер на 1,754 трлн. йени.

Като цяло за годината, която приключи през март 2014 г., Panasonic отчита чиста печалба в размер на 50 млрд. йени, оперативна печалба от 250 млрд. йени и приходи от 7,2 трлн. йени.

Отслабването на йената спрямо долара и еврото влияе благоприятно на японския експорт. Голяма част от приходите на японските компании, вкл. Panasonic, идват именно от реализация на продукти зад граница.

През последните две години Panasonic отчете загуби в размер на 750 млрд. йени. Компанията страдаше от спада в търсенето на компактни цифрови камери, които биват измествани от смартфоните. Panasonic така и не успя да се наложи на световния пазар на смартфони, задоволявайки се само с местния пазар.

Под ръководството на новия президент Казухиро Цуга компанията пое курс към възстановяване в условия на макроикономически проблеми и спад в търсенето на потребителска електроника. Целта пред Panasonic е достигане на 5-процентен марж на оперативната печалба в близките три години, вкл. за сметка на отказ от непечеливши активи и преструктуриране.

В края на май 2013 г. компанията обяви, че планира да съкрати 5000 души от подразделението за автомобилни компоненти, полупроводници и производствено оборудване. Към септември 2012 г. персоналът на Panasonic възлизаше на около 322 хиляди души спрямо 385 хиляди две години по-рано.

Освен това компанията прекрати продажбите на смартфони в Европа, закри завода си за производство на литиево-йонни батерии в Япония и прекрати инвестициите в малайзийската фабрика за слънчеви панели. Panasonic взе също решение да напусне Нюйоркската фондова борса.

Коментар