Бъдещото планиране на трафика ще изисква наднационална концепция за безпрепятствена интеграция на електрическата мобилност в ежедневното движение по пътищата. Първите подходи са обект на проучване в технологичния институт е Карлсруе (KIT) и неговите партньори в проекта iZEUS.
Тестовете започнаха по време на конференцията „Свят на енергийни решения” в Щутгарт – участниците в него вече получиха ключовете от своите коли и таблети, с които ще изпробват автопарк с функции на „интелигентен трафик” и „смарт-грид” в Баден-Вюртемберг, съобщи GreenTech.bg.
iZEUS (интелигентна градска система с нулеви вредни емисии – intelligent Zero Emission Urban System) е проект, финансиран от Федералното министерство на икономиката и технологиите. Целта му е до средата на 2014 г. да бъде разработена мултимодална концепция за интелигентен трафик на основата на иновативни услуги с добавена стойност.
Тази концепция следва да бъде тествана с автопарк от около 100 електрически и хибридни превозни средства (сред тях има Smart ForTwo EV, Mercedes-Benz Vito E-CELL, Opel Ampera, Toyota Prius). Оптимизираната им навигационна система е разработена от партньорите по проекта PTV Group, TWT и KIT.
За целите на теста EnBW е предоставила достъп до обществена зарядна инфраструктура с повече от 600 станции в Баден-Вюртемберг. Мрежата е инсталирана като част от два други проекта – един предшестващ и един паралелен. Инфраструктурата за зареждане е достъпна чрез electronaut EnBW – карта за зареждане, както и чрез новата предплатена карта за зареждане на EnBW, която е първата по рода си в Германия.
Друг фокус на iZEUS е разработването и оценката на системи за достъп и отчетност – при които да няма дискриминация и които а скалируеми – за (полу)публичната инфраструктура за зареждане. Хората, които ще тестват тези системи, идват от общините, от комунални дружества и B2B партньори.
Концепцията, разработена от iZEUS, се простира отвъд свързването на трафика и енергийните системи чрез информационните и комуникационните технологии (ИКТ) – чрез роуминг и иновативни концепции за счетоводна отчетност.
Проектът включва и оптимизирано интегриране на възобновяемите енергийни източници, както и стабилизиране на разпределителните мрежи чрез децентрализирано производство на енергия и управление на зареждането на колите. За тази цел проектният партньор SAP проучва създаването на пулове от електрически превозни средства за автоматично изчисляване на възможностите за отместване на натоварването, които да предложи на операторите на мрежата.