Летящ автомобил заема стандартно паркомясто

Когато е с прибрани крила, Zee.Aero се помества в стандартно паркомясто

Когато е с прибрани крила, Zee.Aero се помества в стандартно паркомясто

Американската компания Zee.Aero предложи концепция за летящ автомобил, който може да се използва в градски условия. Колата, носеща името на своя създател, има сгъваеми крила в предната и задната част, както и малък багажник.

Zee.Aero може да излита и каца вертикално. В състояние с прибрани крила аеромобилът се помества в стандартно паркомясто, става ясно от илюстрацията в патентната заявка.

В горната част на колата са разположени два реда с общо осем витла, всяко с по четири лопатки, които се задвижват от електродвигатели. Отзад се намират още две витла, които придават допълнително ускорение на аеромобила.

Използването на по-голям брой електромотори и витла се налага по две причини. На първо място, така се повишава сигурността на полета – в случай на отказ на един от възлите, машината може да продължи да се движи и да кацне безопасно. Второ, подобна конфигурация позволява управление на полета за сметка на промяна на тягата на отделните двигатели.

Zee.Aero ще се произвежда от здрави и леки материали, вкл. въглеродно влакно. Електромоторите могат да се захранват от блок с батерии или бензинов генератор.

Коментари по темата: „Летящ автомобил заема стандартно паркомясто”

добавете коментар...

  1. Валери

    Че то си прилича повече на самолет отколкото на кола. Като говорим за аероколи, то трябва да приличат почти на коли, а не повече на самолети или вертолети. Концепцията е добра, но като се отчете по горе написаното си личат разликите. Според мен по добре е електродвигателите да са вградени в напълно сгъваеми блок крила, които напълно се сгъват в пода /тавана/ на автомобила и багажника. За предпочитане е вграджането да се извърши в пода и багажника . Извън габарита на автомобила се показват само около 6-12см. закръглените крайща на крилата, които прилепват плътно, като ролбари. Крилата трябва да имат някаква подемна сила, и в съчетание с част от електродвигателите, които могат да променят плоскостта си, и турбо на въртене, ще допринесе за икономия на гориво и по висока скорост. Чрез подходящи превключвания позициите на волана, той може да се използва, както за шофиране на земята така, и като щурвал. За минаването от наземен режим във летателен не повече от минута, и то както автомобила си е в движение?!. В наземен режим на движение предните колела са с електродвигатели с мощност за достигане на 133км/ч???. Разбира се колата трябва да има малко аеродинамично съпротивление, и на първо време до 100к.с. двигател/генератор. Системата за задвижване задължително трябва да е хибридна ДВГ/генератор/ и отделно акумулаторна батерия, с която да може да се извърши недай боже аварийно кацане или излитане в рамките да 4-9мин. , а в наземен режим 20-50км. разстояние… При всички случай двойно окабеляване. Колко ли ще струва един такъв микс курс, или поотделно, както е сега. Шофьорска книжка, и отделно за пилотиране на лек самолет…. То по натам, ще има, и с други двигатели ама трябва първо нанотехнологиите…. сега, все още сме в сферата на 20в. Изоставамеееееееее….

Коментар