Две приложения на външни разработчици предлага вече магазинът за приложения на ERP.BG, фирмата-създател на изцяло българската система за управление на бизнеса EnterpriseOne. Те са предназначени съответно за мобилна търговия и за управление на сервизната дейност.
От повече от година насам компанията изгражда своя „партньорска екосистема” – мрежа от фирми, които работят за развитие на EnterpriseOne. Екосистемата вече включва пет консултантски фирми, които се занимават с внедряване на ERP и CРМ решенията на ERP.BG. Освен тях са налице и 2 фирми-разработчици на приложения към EnterpriseOne. Те създават „допълнителни приложения” за системата, водени от конкретни нужди, установени в практиката – при работата с крайни клиенти.
Създаването на допълнителните приложения е възможно благодарение на многоплатформен API (приложен програмен интерфейс), осигуряван от ERP.BG, обясни Иван Аржентински, основател и управляващ съдружник в компанията, по време на презентация в рамките на CRM форума MySuccess. С помощта на този API партньорите могат да създават приложения за различни ОС, включително и за мобилни устройства.
„Mobile seller” е приложение за Android телефони, което допълва функционалността на ERP системата с възможности за събиране на поръчки, екс-ван търговия и др. Позволява работа с до 400 000 артикула.
Второто допълнително приложение е модул за създаване на уеб-базиран продуктов каталог. С този каталог всяка фирма-доставчик може да си направи уеб страница, която да показва наличните продукти онлайн. Нейното предимство е, че „сайтът” не се нуждае от администриране. В бъдеще уеб-каталогът ще прерасне в електронен магазин, чието предимство е живата връзка с ERP платформата.
Двете допълнителни приложения надграждат функционалността на EnterpriseOne, която от няколко години се разработва с изключително внимание към възможността за мобилна работа. EnterpriseOne е първата ERP система у нас с версия за работа на таблет и смартфон.
В най-новата итерация на ERP платформата, очаквана през 2015 г., тази способност е изведена на ново ниво, отчитайки появата на хардуерни устройства, които в зависимост от желанието на потребителя могат да функционират или като таблети, или като лаптопи.
За целта в системата има 3 възможни избора на режим на работа: с мишка и клавиатура (за лаптоп), с мишка и клавиатура и докосване или само с докосване. Така в крайна сметка потребителят има едно общо решение и за таблет, и за компютър.
Предимството на този подход е, че ERP и CRM системите стават напълно функционални по отношение на възможността за създаване на съдържание. Иначе казано, ако досега мобилните версии наблягаха на употребата на данни – справки, отчети, календар, то сега системата може да работи лесно за създаване на нови документи, написване на договори и други дейности.
Към това ERP.BG добавя и усъвършенствани функции за интеграция с електронна поща и телефонна VoIP централа, BI, както и някои нови функции като например автоматично търсене на свободно време в календара.
Особено привлекателна за потребителите е възможността да използват софтуера във вид на услуга, „в облака”. Така малките фирми могат да започнат работа без офис – не са им нужни телефонна централа, помещение, сървър и всичко останало, което традиционно може да се намери в един офис.
Освен малките фирми интерес към този подход имат и все по-големи компании. За тях предимството е не само в това, че не са им нужни помещения, оборудване и поддържащ персонал, а и в по-голямата достъпност и сигурност на системата. Все повече големи клиенти преминават към използване на ERP системата като облачна услуга, каза Иван Аржентински.
Сигурността е основен фактор в този преход от инсталационната към облачната ERP система. Тъй като няма нужда от локално съхранение на информацията и на самите мобилни устройства не се пази нищо, то при загуба на таблет за фирмата няма риск нейни данни да попаднат в чужди ръце. За да се гарантира достъпността до тези данни „в облака”, ERP.BG поддържа система с тройно резервиране на потребителската информация.