Въпреки че 91% от компаниите в България инвестират в комуникиране на програмите си за стимулиране и придобивки, електронната поща се оказва най-използваният, но в същото време и най-старомоден и неефективен начин.
Все още в България само 32% от компаниите имат специален електронен портал, който ползват за целта. За сравнение, този канал е използван от работодателите в Европа в най-голяма степен, сочи проучване на Аон България.
Оказва се, че комуникацията със служителите влияе на оценката на придобивките – някои служители не са наясно какво точно получават и как да се възползват от дадена придобивка. Алармиращ е фактът, че едва 24% от работодателите в България планират да въведат нови канали за комуникация на придобивките.
Само една четвърт от работодателите в България не предлагат допълнително здравно осигуряване на служителите си като част от придобивките, показва проучването. 44% от служителите, които получават придобивки, не са доволни от тях и те не посрещат нуждите им. От друга страна, 56% смятат, че придобивките отговарят на потребностите им.
Допълнителното здравно осигуряване, което да включва и стоматологична помощ и разходи за диоптрични стъкла и очила, е най-желаното от служителите. На второ място в предпочитанията се нареждат ваучерите за спорт и спа процедури, които набират все по-голяма популярност.
Допълнителните дни платен годишен отпуск традиционно са добър и предпочитан стимул от служителите, следван непосредствено от осигурен транспорт до работното място. Не само ваучерите за такси и картите за градски транспорт се ценят като придобивка, служебният автомобил също. Допълнителните бонуси за добре свършена работа също се приветстват от служителите.
Няколко са причините компаниите да комуникират какво получават техните служители в допълнение на месечното им възнаграждение. Една от тях е задържане и повишаване нивото на ангажираност на служителите, както и тяхното мотивиране.
Друга основна цел е работодателите да постигнат правилно разбиране и използване на предоставяните придобивки. Не на последно място, компаниите го правят, за да задържат и привличат таланти, както и да бъдат социално отговорни към своите служители.
И не само с когото трябва но и с когото не трябва го правят…някои се правят на големи шефки и злоупотребяват със служителите си. ***************
Няма старомодно и новаторско общуване – жените винаги са си уреждали нещата просто със секс с когото трябва и от когото ще получат най-много придобивки и ползи.