Преходът към облака увеличава ефективността

За потребителите преходът към облачни ИТ услуги е съществена крачка към многократно по-голяма ефективност

За потребителите преходът към облачни ИТ услуги е съществена крачка към многократно по-голяма ефективност

С 1,32 млрд. долара приходи за второто финансово тримесечие на 2015 година Slaseforce.com продължава победоносния марш на облачните ИТ услуги за бизнеса, които навлязоха в корпоративната практика през последните години. За потребителите този преход към „облака” е съществена крачка към многократно по-голяма ефективност.

Работата с клиентите и обслужването им стават възможни без сложни хардуер и софтуер и съответните крупни инвестиции в тях. Ценообразвуването се случва по адаптивен абонаментен модел, където софтуерът се обновява автоматизирано и в него се въвеждат най-добрите функции и практики.

Иновациите са това, което отличава платформата на Salesforce.com, коментира Орлин Дочев, управляващ партньор в Некст Консулт, риселър на американската компания у нас, по време на съвместен форум в столичния хотел Шератон.

„Иновациите са ключови за успеха на една технология. Имаме примера на Nokia – кой е мислил някога, че този топ-производител ще изпадне от пазара на телефони?”, запита реторично Дочев. „Причината е в липсата на иновации. Спреш ли да създаваш иновации, изчезваш от технологичния свят”.

Създаването на иновации от своя страна е скъп процес. Това изисква действително крупни инвестиции. Предимството на Salesforce.com в това отношене, по думите на Дочев, е тесният фокус на компанията.

За повечето ИТ фирми създаването на иновации е трудно, защото изисква много инвестиции, а ресурсите са ограничени. „Те се разфокусират и това затруднява иновационния процес. При Salesforce.com обаче има една платформа и това е предимството й – тя не разпилява фокуса си и действително може да си позволи да инвестира в иновации”.

Иновацията може да се случва и на локално ниво, вярват в българския партньор на Salesforce. „Амбицирани сме да навлезем в света на софтуера. За целта сме формирали партньорски екип с доста богат опит в създаването на бизнес-софтуер. Така ние ще можем да доставяме уникален елемент за всеки уникален клиент. Този елемент трябва да е ключов за потребителската организация – това ще е нещото, с което той бие всичките си конкуренти. Именно ние ще създаваме това конкурентно предимство”, обясни Дочев.

Наред с това фирмата работи по ново направление в дейността си – аутсорсинг на бизнес процеси с висока добавена стойност, допълни управляващият партьор на Некст Консулт.

 

Мария Малцева

Мария Малцева

Коментари по темата: „Преходът към облака увеличава ефективността”

добавете коментар...

  1. Cloud_Advantage

    Писах и под друга публикация. Склонни сме да мърморим под всяка новост, без да се замислим какви предимства ни дава. Самият интернет е облак – дава достъп до информация някъде, на някакъв сървър в другия край на света, от всяко устройство, по всяко време. Същото става с приложенията, с данните, които ползваме – това е гъвкавост, която доскоро не сме имали. Единствено предимства има облакът, вкл. и в сигурността!

  2. Иван

    Все повече бизнес хора от кол и въже надушиха далаверата с таксуване почасово и по трафик. Нищо иновативно няма в тази надпревара водена само от алчност за пари.

    Ще замре целия бизнес с десетилетия, ако този бизнес модел се наложи повсеместно.
    Свободата ще бъде убита на всичко в Интернет ще сложат облачни водомери за безумно таксуване по време и по трафик.

    Спомнете си колко гаден и противен е мобилният неограничен Интернет, който е всъщност ограничен.

    Е това ще стане и с нормалният Интернет ако всичко мине на облачно и мъгляво таксуване! Нищо иновативно няма зад тези облаци освен нагъл бизнес модел за събиране на повече и повече пари като резултат се спъва развитието на свободния Интернет.

Коментар