Японската компания Коника Минолта (Konica Minolta) затвърди пазарната си позиция на лидер в Европа в сегментите на цветния А3 печат и производствения печат, сочат резултатите на института за проучвания InfoSource, базиран в Швейцария.
С 21,1% пазарен дял и продадени над 141 300 цветни А3 многофункционални офис устройства, както и с 33,8% пазарен дял и продадени над 6 200 производствени системи за печат през фискалната 2014 г., компанията е на традиционното си за последните години първо място в Европа.
Фокусът на Коника Минолта обаче все по-осезаемо се измества от продажбите на хардуер към предлагането на ИТ услуги и разширяване на портфолиото от управляеми услуги (managed services).
Причините за тази трансформация са предизвикателства като големите данни (Big Data) и нарастващите обеми от неуправлявано и неструктурирано съдържание, увеличените изисквания за информационна сигурност в контекста на все по-мобилните служители и нуждата от по-висока оперативна ефективност по отношение на управлението на информацията.
Решенията за изнесено управление на съдържанието (Managed Content Services), предлагани от Коника Минолта, дават възможност за извличане, съхранение, разпространение и управление на информация и съдържание в контекста на нарастващия обем на данни от различни източници.
„Целта ни е в близките няколко години да наложим Коника Митолта като водещ в Европа доставчик на управлявани услуги в сегмента на B2B решенията”, заяви Икуо Накагава, президент за бизнес решенията на компанията в Европа. „Вместо да продаваме продуктите си, нашите бизнес анализатори и консултанти отиват при клиентите и работят директно с тях, за да се запознаят със спецификите на техния бизнес и да проектират най-доброто за тях решение”, поясни той.
Коника Минолта развива и портфолиото си от решения за печат на маркетингови материали (Marketing Print Management). Компанията предлага печатни услуги по поискване и възможност на компаниите да „изнесат” маркетинговите си активности извън организацията, като за целта придоби британската Charterhouse през 2012 г.