Интелигентен софтуер, разработен с участието на българската компания Онтотекст, може да предположи истинността на дадено потребителско съдържание, решавайки по този начин проблема с разпространението на слухове в интернет.
Проектът Pheme бе представен в рамките на конференцията „Журналистика 2.0: Митове и възможности в социалните мрежи” в София. Онтотекст е партньор в проекта, който се съфинансира по Седма рамкова програма на ЕС за научни изследвания в областта на ИКТ и има за цел да отговори на предизвикателството с широкото разпространение на невярна информация в мрежата.
Проектът включва общо девет партньори от Англия, Германия, Австрия, Испания, България, Швейцария и Кения.
Д-р Георги Георгиев, ръководител на проекта Pheme от българска страна, показа на посетителите как семантичното решение отговаря на въпроси като: „Кои са последните слухове?”, „Кои са най-популярните слухове?”, „Кои слухове са истина и кои са лъжа?”, „От коя част на страната идват най-много слухове?” и др.
За да анализира истинността на информацията, екипът използва иновативни алгоритми за машинно самообучение. Така се откриват „феми” – термин, създаден от екипа на Pheme, който добавя стойност „истина” или „лъжа” към понятието „меми” (идеи, слухове или други единици съдържание в интернет).
Дискусиите на конференцията бяха фокусирани върху темите за навлизането на социалните мрежи като основен източник на информация за журналистите, възможностите за проверка истинността на уеб съдържанието, етичните казуси в отношенията с потребители на социалните мрежи и др.
ne samo tam se tochat.na men mi dreme na patoka
Нищо ново и интересно. Дори не е статистиска, а стъкмистика и социология
Само чудно е, как се точат европейски пари. Уж имало приоритети и уж някакви критерии за какво да се пръскат пари.