Salesforce като лек срещу хаоса в здравната система

„При нас се обаждат много различни хора, но с една обща черта – те са нещастни и болни. Затова, ако не се отзовем веднага и не сме напълно полезни на всеки отделен човек, ще го загубим като клиент“, коментира Светла Несторова решението на Булстрад да избере Slaseforce като платформа за обслужване

„При нас се обаждат много различни хора, но с една обща черта – те са нещастни и болни. Затова, ако не се отзовем веднага и не сме напълно полезни на всеки отделен човек, ще го загубим като клиент“, коментира Светла Несторова решението на Булстрад да избере Salesforce като платформа за обслужване

Проблемът на здравната система в България не е финансов, а информационен. Застрахователните компании работят върху предлагането на алтернатива на хаоса в системата, заяви Светла Несторова, председател на УС и изпълнителен директор на ЗЕАД „Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп“ по време на конференцията „Дигитализирайте бизнеса си със Salesforce“ в столичния х-л Хилтън, организирана от Некст Консулт.

В последните години все по-актуална става частната здравна застраховка. Тя осигурява достъп до услугите, които не се поемат финансово от Националната здравно-осигурителна каса. По същество тя предствлява кол център, в който клиентът може да се обажда 24 часа в денонощието 7 дни в седмицата, разказа Светла Несторова.

Услугата за частно здравно застраховане на Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп има близо 30 000 потребители, като компанията държи около 20% от този пазар в България. След нея се нареждат „Здраве“, „Доверие“, „Дженерали“ и „Уника“. Зад всички тях обаче стои българската здравна система, посочи Несторова. Това означава, че единственото поле, на което могат да се конкурират играчите на пазара, е в областта на обслужването на клиентите.

„При нас се обаждат много различни хора, но с една обща черта – те са нещастни и болни. Затова, ако не се отзовем веднага и не сме напълно полезни на всеки отделен човек, ще го загубим като клиент“, коментира Несторова. „Така стигнахме до Salesforce”, допълни тя.

Като следствие на съвместната работа с Некст Консулт и Salesforce, Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп разработва продукта B-Assist. Благодарение на него, всеки клиент има своя „персонален асистент“ в компанията. Той представлява приложение, достъпно за iOS- и Android-базирани устройства. Чрез него са достъпни всички услуги от здравното застраховане.

„Приложението позволява да направите запитване за посещение на лекар и ние веднага връщаме отговор със запазен час“, разказва Светла Несторова. Клиентът може да сканира своето направление, да получи информация дали пакетът му при застрахователя покрива дадено изследване. Приложението се свързва с календара, за да подсети за наближаване на датата и часа на прегледа, както и с GPS услугата на мобилното устройство, за да го насочи към здравното заведение.

Използването на Salesforce позволява на Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп да обедини каналите на комуникация с клиента. Ако даден потребител е направил запитване през приложението, а след това се свърже с компанията по телефон или имейл, агентът да разполага с цялата предходна информация за него. В следващите версии на приложението ще стане възможен и чат между клиентите за обмен на впечатления.

„Технологиите се развиват много бързо и е възможно във всеки момент да се появи устройство или платформа, която нашите клиенти искат да използват“, каза Светла Несторова. „Затова ни е нужен технологичен партньор, който да може веднага да ни предложи как да ги обслужваме. Така избрахме Некст Консулт“.

Тя допълни, че внедряването на Salesforce е отнело 6 месеца от първата среща до старта на използване на платформата, а финансирането на проекта „дори не е било заложено в бюджета за текущата година“.

Деница Дженева

Деница Дженева

Коментар