Бизнесът влиза в „алгоритмични войни”

За да бъдат конкурентоспособни и да растат, компаниите трябва за използват най-добрите алгоритми за управление на бизнеса. В противен случай ще загубят позиции на пазара, според нов доклад на анализаторската компания Gartner.

Цифровите технологии и появата на мощни центрове за данни в малки и дори средни компании направиха възможно създаването на алгоритми, които автоматизират бизнес процесите. Отчитайки тази тенденция, анализаторите въведоха понятието „алгоритмичен бизнес”.

Gartner смята, че мениджърите и ИТ специалистите са длъжни да изучават използването на различни алгоритми и да оценят тяхната актуалност за бизнеса на своите компании. Организациите, които не могат да се подготвят за епохата на конкуренция с алгоритми, рискуват да загубят.

Развитието на умните изчислителни машини и достъпността им за повечето организации се явяват един от ключовите фактори за влизане на алгоритмичната арена, коментира Gartner. Секторът на търговията отдавна използва бизнес анализ и алгоритми за повишаване на ефективността на работа. Много анализатори смятат, че алгоритмите, които автоматизират ценообразуването и мърчандайзинга, скоро ще станат най-ценните активи в търговията на дребно.

ИТ инфраструктурата на компаниите, която днес се използва за изпълнение на ограничен брой задачи, потенциално може да стане инструмент за пускане на алгоритмичния бизнес, смятат още анализаторите.

И в момента алгоритмите са силно застъпени в много отрасли и бизнес сегменти. Така например, в HR отделите алгоритми оценяват бързо пригодността на кандидатите за работа на определени длъжности. В бъдеще алгоритми ще разпределят натоварването с отчитане на способностите и работния график на служителите. В здравеопазването пък алгоритми помагат да се повиши качеството на грижите за болните и да се намали смъртността на пациентите.

Съвременните технологии – корпоративни центрове за данни, облачни системи за съхранение, бизнес анализи и други елементи на цифровия бизнес – вече трансформират комерсиалната дейност, отбелязва Gartner. Алгоритмичният бизнес създава още една възможност, въпреки че ще се появят нови психологически бариери, свързани с това, че компютрите ще взимат все по-сложни и важни за пазарната ситуация решения.

Ефективността на алгоритмичния бизнес ще зависи от качеството на данните и надеждността на системите за съхранение и резервно копиране, които захранват алгоритмите с информация за взимане на решения. Ето защо проектирането на ИТ инфраструктурите и опитът в работата с цифрови технологии придобиват все по-голямо значение за дългосрочното развитие на бизнеса, заключава анализът.

Коментари по темата: „Бизнесът влиза в „алгоритмични войни””

добавете коментар...

  1. Anonymous

    Алгоритмите са инструмент. Както и интуицията. Ако не знаеш кога и как да използваш един инструмент, ефективността му е много нискла. В северноамериканските бизнес университети има предмет, наречен бизнес интуиция. Но също така се учи и маркетинг и мениджмънт.

  2. Путкин

    До предния смешник.

    Благодарение на примитивността на твоето мислене започваш да губиш от парите си
    от самите алгоритми.

    Всичко се прави на черно и алгоритмите за стадата овце да ги поведе в определена посока, а големите хора овчарите ще стрижат и колят без алгоритъм.

    Ако наистина всичко беше предопределено и алгоритмично нямаше да има никакви далавери.

  3. ха

    На борсата нещата стоят точно на обратно на това което описваш. Има такива “играчи”, които използвайки познания, обучение и теория и интуиция и играят. Други играчи (наричани често спекуланти) използват алгоритми, които те настройват и тестват на сухо. Ако алгоритъмът е успешен на сухо, то вероятността с него да се заработи на следващия ден е голяма. И в крайна сметка тези ползващи алгоритмите печелят от тези, които “обмислят” нещата. А то няма какво да обмисляш числата на тотото – те са случайни и благодарение на примитивността на мисленето си ти на практика започваш да губиш от парите си (за разлика от алгоритмите, които не мислят, а действат по сложен шаблон).

  4. Anonymous

    РЕАЛНИЯ БИЗНЕС е хазартна игра без фиксирани правила и без граници в мисленето.

    Ако човек разчита на алгоритъм или формули то той е обречен и става бизнес труп.

    Пари се правят от мръсни игри, манипулации, нестабилни пазари и т.н.
    и най-вече се печели много от взимане на пари на глупаците и хората които разчитат на рецепти, формули и алгоритми.

  5. 3m

    Животът ти е алго_ритъм.

Коментар