Дигиталната трансформация – новият императив за бизнеса

Целта трябва да бъде безпроблемно взаимодействие с клиента по всички допирни точки

Целта на дигиталната трансформация е безпроблемно взаимодействие с клиента по всички допирни точки

Дигиталната трансформация несъмнено е новият императив за компаниите и сериозно предизвикателство в цифровата ера. Никой не знае истинската сила на технологиите и къде ще стигнат те дори в близка перспектива. Това е главоблъсканица за бизнеса по целия свят.

Малко компании постигат целта си да станат цифрово ориентирани, а причините за това са три, според Симон Шорт, изпълнителен вицепрезидент на лидера в облачните услуги за бизнеса Salesforce.com. Първо, експанзията на технологиите е толкова агресивна, че някои организации просто се давят в информационно претоварване. Втората причина е свързана с културата – често компаниите не са готови да приемат необходимостта от промяна в културата в процеса на дигитална трансформация.

И накрая, въпреки прилагането на различни технологии и съвременни платформи, някои компании все още работят в „силози”. Докато тези цифрови силози не бъдат свързани в една всеобхватна платформа, дигиталната трансформация остава непълноценна.

Едно от основните предизвикателства за компаниите е как да се отърват от наследените тромави платформи достатъчно бързо, за да се възползват от потенциала на новите технологии. В същото време компаниите, които се фокусират върху внедряването на технологията, без да отчетат нуждата от промяна в културата на водене на бизнес, няма да бъдат успешни в дигиталната трансформация, предупреждава Симон Шорт.

Дигиталната трансформация е нещо много повече от просто внедряване на технология. Да убедите служителите да прегърнат цифровата промяна и да свържете отделните силози – например платформата за електронна търговия с центъра за обслужване на клиенти и логистиката – са по-важни аспекти на проекта, отколкото самата технология.

Без цифрова култура и свързан модел, клиентът ще види бизнес, който е „счупен”, дори ако технологията е революционна. „Силози и култура са двете неща, които могат да убият всеки проект за дигитална трансформация”, казва вицепрезидентът на Salesforce.com.

Но каква е тайната на един успешен проект за дигитална трансформация? Симон Шорт е убеден, че проектът трябва да се води от изпълнителния директор, или т.нар. CEO – топ мениджърът на всяка компания. Различните компоненти на проекта (бизнес промяна, стратегия, технологии и т.н.) трябва да се прилагат ръка за ръка, защото ако една област прогресира по-бързо от останалите, проектът ще забуксува.

И най-важното, трябва да има роля за управление и отчетност – нещо, което повечето компании пренебрегват. Подобен ангажимент ще гарантира, че всички компоненти на проекта са на една позиция, движат се в една и съща посока и напредват с една и съща скорост.

Необходима е една единствена платформа за свързване на всички бизнес единици. Без единна платформа, дигиталната трансформация не може да бъде постигната, категоричен е Симон Шорт. Целта трябва да бъде безпроблемно взаимодействие с клиента по всички допирни точки.

В момента дигиталната трансформация е ключова цел за повечето компании и организации по света. И с право. Според изследване на Масачузетския технологичен институт, дигитално-трансформираните бизнеси са с 26% по-печеливши спрямо възприетите норми. Но твърде много компании са фокусирани върху технологията вместо върху клиента. Докато идеите за промяна в културата, технологиите и силозните връзки не бъдат адресирани равнопоставено, дигиталната трансформация ще остане химера.

Българският бизнес ще има шанса да научи „от първа ръка” за тенденциите в дигиталната трансформация и да почерпи опит от успешни проекти в тази област. В края на септември у нас ще гостуват представители на Salesforce.com, които заедно със специалистите на Некст Консулт – партньор на американската компания – ще демонстрират в реално време CRM инструмент номер едно в света.

Конференцията „Дигиталната трансформация” в Бизнес център Хил Тауър, София, на 29 септември ще разкрие как компании от цял свят използват дигитализацията в своята практика и се радват на доволни и лоялни клиенти.

„Бизнесът трябва да бъде адаптивен, гъвкав и способен да отговори на променящите се изисквания на пазара и клиентите. Дигиталната трансформация и новите бизнес модели са предпоставка за изцяло нов начин на работа, който позволява предоставяне на 1-1 клиентско изживяване по всички канали”, коментираха от Некст Консулт по повод предстоящото събитие.

Коментар