Над 90% от българите искат повече дигитални услуги

Дигиталните услуги са най-търсени в здравеопазването, транспорта и образованието (източник: Mastercard)

Дигиталните услуги се ползват все повече и за разплащания (източник: Mastercard)

Близо три четвърти (74%) от българите са доволни от нивото на дигитализация в страната, а над 60% определят влиянието на иновациите като позитивно за обществото, сочат резултатите от проучване „Impact of Innovation Study”, представени днес от Mastercard.

Най-високи очаквания местните потребители имат към внедряването на иновативни услуги в бъдеще. 91% смятат, че все повече сфери от живота следва да бъдат дигитализирани, като най-често посочвани са здравеопазването (53%), общественият транспорт ( 51%) и образованието (49%).

Веки трети българин ползва над 10 дигитални услуги и прекарва средно 5 часа дневно на мобилното си устройство, което ни нарежда на челно място в цяла Европа. Широката употреба на мобилни устройства е предпоставка близо 70% от сънародниците ни да посочат телефона като предпочитана алтернатива на картата за разплащания.

Данните от изследването сочат още, че 34% от българите биха използвали таблета си за разплащания, а 16% залагат на умните устройства като часовници и гривни. Биометричните данни като метод за автентикация на плащането не са непознати за българския потребител – пръстовият отпечатък е почти толкова често посочван (31%), колкото традиционния ПИН-код (33%).

Над 50% от анкетираните в България споделят мнението, че биометричната автентикация е сигурен метод за разплащания. В 12 страни от Европа вече е достъпно приложението за биометрична идентификация Identity Check Mobile, съобщиха от Mastercard.

„Българите приемаме бързо и лесно новите технологии и страната ни е отворена към иновации. Търсенето на дигитални решения за разплащания в нови сфери от обществения живот е налице. Предизвикателството пред бизнеса и държавата сега е да се изгради интелигентна екосистема, отговаряща на нуждите на съвременния човек – на гражданина, на предприемача, който живее и прави бизнес в България днес”, коментира резултатите Ваня Манова, регионален мениджър на Mastercard за България и Македония.

България е първата страна на Балканите, в която Mastercard въведе плащането с мобилен телефон чрез NFC технология в началото на 2016 г., като услугата е достъпна на всички безконтактни ПОС-терминали. Тенденцията е постепенно да се дигитализират плащанията в публични сектори като обществения транспорт и образованието.

Наскоро у нас, отново за първи път на Балканите, бе представено решение, с което традиционната дебитна карта има функцията едновременно на платежен инструмент и на карта за метрото. Mastercard планира да представи скоро в България и своята платформа за дигитални разплащания Masterpass.

Коментари по темата: „Над 90% от българите искат повече дигитални услуги”

добавете коментар...

  1. :о)

    И в България вече можеш да си пазаруваш и да плащаш през телефон , може да си чекираш полети, може да си поръчаш такси, може да ти доставят храна от заведение, може да ти доставят храна от супермаркет, може да си поръчаш билети за кино, да ги платиш и да ги си покажеш резервацията ОТ ТЕЛЕФОНА…и то от години вече…

    Значи и ние имаме всички тези неща, но по-лесно е да се мрънка…

  2. Anonymous

    Абсолютно си прав, Saevar.

    Проблемът тук е манталитета на “бизнеса” ****************

    Имаме си стартиращи компании и много ентусиасти, които искат да направят всичко това достъпно, но се оказва безкрайно трудно, защото винаги се намира някой, който целенасочено пречи.

  3. Saevar

    като чета тази статия и оставам с впечатлението че Бг е в каменната ера относно дигиталните услуги, в Скандинавия от мибилно устройство се плащат сметките и всякакви трансфери още от преди 7+ години, с телефона си купуваш билет за автобуса и го показваш на шофьора от екрана, има интернет във всички автобуси безплатно и със същата апликация може да тракнеш кога идва следващия автобус (GPS), паркингите също може през телефона да си платиш, да си напазаруваш от супермаркета през телефона и да ти го доставят у дома, да се чекираш на летището през телефона, да си купиш билети за кино .. т.н. и от много години го има това….

  4. мда

    Хмм – нещо страшно много на рекламна статийка понамирисва материала…

Коментар