ИТ бюджетите се насочват към облак и хостинг

Компаниите преминават от стария, традиционен метод на ИТ разходи към облака, привлечени от неговите предимства

Компаниите преминават от стария, традиционен метод на ИТ разходи към облака, привлечени от неговите предимства

ИТ директорите планират да похарчат над една трета (34%) от бюджетите си за облачни и хостинг услуги през 2017 г., прогнозира анализаторската компания 451 Research.

Въпреки че IaaS (инфраструктура като услуга) ще запази своята популярност, голяма част от парите ще се изразходват за приложения, управляеми услуги и сигурност, които заедно с IaaS се отнасят към публичните облачни услуги. В момента на облачните изчисления и хостинга се падат около 28% от ИТ бюджетите.

Като цяло, около 30% от ИТ бюджетите се падат на инфраструктурата, а останалите 70% предприятията харчат за широк спектър от услуги, вкл. 42% за софтуeрно-хардуерни ресурси, 14% за управляеми услуги, 9% за сигурност и 5% за услуги от професионално естество – в частност, облачни.

Компаниите преминават от стария, традиционен метод на ИТ разходи към облака, отбелязва анализът. Бизнес лидерите осъзнават предимствата на технологията и искат да я контролират. Изборът на облака е обусловен от неговите основни ценности – гъвкавост, преход от капиталови разходи към оперативни и др.

Що се отнася до SaaS приложенията (софтуер като услуга), все повече разходи отиват за електронна поща, съвместна работа и производителност, хостинг на сайтове и присъствие в интернет, управление на взаимодействието с клиенти и съхранение на файлове. В перспектива компаниите ще прибягват все по-често до анализ на данни в облака и разработка на приложения.

Насочването на голяма част от бюджетите към облака променя начина, по който работят ИТ специалистите – те трябва да се научат да прилагат своите умения в облачната среда. Едно от ключовите предизвикателства за по-широко възприемане на облака е именно нуждата от обучение за работа с новите технологии.

На пазара за IaaS доминират услугите AWS, Microsoft Azure, Google Cloud и IBM SoftLayer. При SaaS, в пространството на CRM водещата платформа е Salesforce, докато Microsoft Office 365 е лидер в електронната поща и приложенията за продуктивност, а DropBox – при съхранението на файлове в облака.

Коментар