Пиратското разпространение на съдържание става все по-печеливш бизнес, който конкурира сериозно операторите на платена телевизия, сочи проучване на компанията Irdeto.
На сайтовете на водещи онлайн магазини като Amazon, eBay и Alibaba са поместени над 2,7 млн. обяви, рекламиращи устройства за нелегално гледане на поточно видео. Пиратите рекламират също своите продукти и услуги в социални мрежи като Facebook, Twitter и др.
По данни на SimilarWeb, броят на посещенията на най-големите 1000 пиратски IPTV сайта достига 16,46 млн. месечно. Лидер по този показател са Съединените щати с над 3,7 млн. посещения, следвани от Великобритания с 1 млн.
При избор на услуга потребителите обикновено се ориентират по качеството на съдържанието, цената и удобството. Съвременните пирати предлагат услуги и устройства, способни достойно да конкурират законните им аналози.
Проучването на Irdeto сочи, че типичният доставчик на пиратско съдържание предлага средно 174 канала, а някои – дори над 1000 канала. Средната цена на абонамента възлиза на 16,2 долара месечно, което е в пъти по-малко от цената за кабелна телевизия в САЩ, където месечният абонамент е 103,1 долара на месец.
Част от потребителите знаят, че ползват нелегално съдържание, но други въобще не подозират, че всъщност са пирати. Доставчиците непрекъснато развиват и усъвършенстват своите методи за правене на бизнес и все по-често създават професионални сайтове, използват съвременни технологии и услуги, като така заблуждават потребителите, че плащат за легални услуги.
Освен това 100-те най-големи доставчици на пиратско IPTV съдържание повишават степента на доверие към своите услуги, като предлагат напълно професионални и легитимно изглеждащи устройства на база Android, Linux, Kodi и Roku.
Половината от десетте най-популярни пиратски канали излъчват спортни събития, тъй като те са сред най-желаните от клиентите, и постоянно добавят нови услуги. Собствениците на съдържание и операторите ще трябва да изготвят всеобхватна стратегия за борба с пиратството, което се адаптира бързо към пазарните промени, коментират авторите на проучването от Irdeto.
проблема е в алчните доставчици на легални съдържания. бг не знам как е но извън нея нем си плащаш солидна месечна такса за все същите тъпи канали и програми и то пълно с досадни дълги реклами. най лошото е че няма алтернативи освен сивия сектор.
ами легалните доставячици се оливат с цени, живея в скандинавия и примерно да гледаш К1, бокс, мма както и шампионска лига, премиер и примера дивизион струва 160 евра на месец макар и да са високи заплатите тук пак 160 евра си е много завишено, купувам си от руски доставчици на IPTV за 10 евра на месец с 40 спортни канала и повечето във fullHD тоест те каналите са над 1000 но мен не ме интересуват другите…
Къса ми се сърцето за платената телевизия.