Децата трябва да са по-скептични в интернет

Интернет пространството може да подведе децата по много различни начини, смятат учени

Интернет пространството може да подведе децата по много различни начини, смятат учени

След като технологиите станаха част от ежедневието и на децата, преосмислянето на начина, по който те възприемат информацията, става все по-належащо.

Въпреки, че интернет пространството е прекрасно място за децата да творят, да научават нови неща и да се забавляват, то също така може да ги подведе по много различни начини. Това е заключението на учени от университета в Станфорд, след като в продължение на една година са проучвали способностите на ученици да различават истинските от фалшивите новини в мрежата.

Проучването обхваща над 7 800 ученици от всеки етап на образованието, а материалите, които учените са използвали, включват статии, постове в социални мрежи и прилежащите им коментари. Резултатите показват, че над 80% от децата, участвали в изследването, не могат да различат легитимна история от фалшива такава.

Разрастващата се индустрия за онлайн пропаганда не оставя шанс на малчуганите да се запознаят със света около тях достатъчно, че да преценят на какво да вярват. Проверката дали дадена информация е подкрепена с факти отнема минути, но децата не знаят как и защо да правят това.

В днешни дни няма начин да бъде спряно постоянното обстрелване с информация, независимо от това колко е достоверна, което прави контрола над нейната консумация труден. Ето защо експертите предлагат не само контрол на достъпа и типовете информация, които децата получават, но и обучение, така че да проявяват по-голяма доза скептицизъм към информацията.

Заедно с това е добре да бъде показано на децата как да проверяват чрез търсене дали дадено становище може да бъде подкрепено с факти, заключава изследването на учените от Стандфорд.

Георги Дуранкиев

Георги Дуранкиев

Коментар