
След като технологиите станаха част от ежедневието и на децата, преосмислянето на начина, по който те възприемат информацията, става все по-належащо.
Въпреки, че интернет пространството е прекрасно място за децата да творят, да научават нови неща и да се забавляват, то също така може да ги подведе по много различни начини. Това е заключението на учени от университета в Станфорд, след като в продължение на една година са проучвали способностите на ученици да различават истинските от фалшивите новини в мрежата.
Проучването обхваща над 7 800 ученици от всеки етап на образованието, а материалите, които учените са използвали, включват статии, постове в социални мрежи и прилежащите им коментари. Резултатите показват, че над 80% от децата, участвали в изследването, не могат да различат легитимна история от фалшива такава.
[related-posts]
Разрастващата се индустрия за онлайн пропаганда не оставя шанс на малчуганите да се запознаят със света около тях достатъчно, че да преценят на какво да вярват. Проверката дали дадена информация е подкрепена с факти отнема минути, но децата не знаят как и защо да правят това.
В днешни дни няма начин да бъде спряно постоянното обстрелване с информация, независимо от това колко е достоверна, което прави контрола над нейната консумация труден. Ето защо експертите предлагат не само контрол на достъпа и типовете информация, които децата получават, но и обучение, така че да проявяват по-голяма доза скептицизъм към информацията.
Заедно с това е добре да бъде показано на децата как да проверяват чрез търсене дали дадено становище може да бъде подкрепено с факти, заключава изследването на учените от Стандфорд.
