98% от европейските ритейлъри осъзнават необходимостта от цифрова трансформация на своя бизнес, за да оцелеят в новите пазарни условия, установи проучване на Fujitsu сред 250 мениджъри на компании от сферата на търговията на дребно.
Ритейлърите са уверени, че техните компании могат без последствия да преживеят дигиталната трансформация, т.е. цифровизация на бизнеса и внедряване на модерни технологии. Нещо повече, внедряването на цифрови технологии се превръща в норма за европейския бизнес, твърди проучването.
Мениджърите на фирми заявяват, че цифровизацията променя коренно обичайните принципи на работа. Въпреки че много от големите компании за търговия на дребно са създадени доста преди разцвета на цифровите технологии, сега те разбират необходимостта от внедряване на иновации и бърза адаптация, за да запазят своята конкурентоспособност и позиции на пазара.
Дори с отчитане на трудностите, които ги очакват, почти три четвърти от анкетираните изразяват увереност, че цифровата трансформация може да донесе значителни предимства, но само при условия на стратегическо сътрудничество и активна съвместна работа.
40% от ритейлърите са съгласни с това, че към 2021 г. техните компании няма да могат да съществуват в предишния си вид. Почти всички анкетирани (97%) смятат, че цифровите технологии вече оказват въздействие на техните компании и потвърждават необходимостта (98%) от трансформация на бизнеса, за да оцелеят в новите условия.
Три четвърти от участниците в проучването предполагат, че ритейл секторът ще се промени значително в близките пет години, а над половината (54%) от анкетираните споделят, че вече са променили своите бизнес стратегии, установява проучването на Fujitsu.
Въпреки оптимистичните настроения, цифровата трансформация създава редица проблеми за бизнеса в търговията на дребно. 73% от анкетираните смятат, че техните компании трябва по-оперативно да внедряват иновации, за да останат конкурентоспособни. Като основни фактори, задържащи развитието, те посочват остарелите технологии и инфраструктура (31%) и сложността при внедряването на иновации (32%).
35% от компаниите са загрижени за общото високо ниво на внедряване на цифрови технологии, докато 56% са съгласни с това, че цифровата трансформация представлява сама по себе си сложна задача, с която се сблъскват в момента. Освен това 48% от анкетираните признават, че цифровата трансформация затруднява дългосрочното бизнес планиране и вземането на решения.
Наличието на ясен и изпълним план се явява основно условие, което ще позволи на ритейлърите успешно да работят в света на цифровите технологии, според 54% от анкетираните. Близо три четвърти (74%) от мениджърите смятат, че технологиите лежат в основата на успешното развитие на компаниите им. В тази връзка 64% от участниците в проучването посочват, че сътрудничеството с експерти в областта на цифровите технологии е от голямо значение.
“Цифровата трансформация” е поредният чисто нов тешкарски ИТ термин от който менъджърите нищо не разбират, но някои по-глупавички се вързват да плащат на тези, които им предоставят тази технология. Явно думата “облак” вече се изтърка и трябва нещо друго. А защо пък си избраха “цифрова трансформация”? Заложете на термина “светкавица” – ще е мноооого по-яко.
Тези термини нямат стойност, за разлика например от истинските термини, като например “квантова криптография”.
Цифровата трансформация се случва отдавна, не е нещо ново, но кой знае защо всички взеха сега да говорят за нея. Новости са изкуственият интелект, виртуалната реалност и други технологии, чието използване сега започва по-осезаемо.