Никой не е успешен единствено заради бизнес системата

Първото важно нещо за успеха на един бизнес е стратегическото управление на компанията – това значи да знаем кои страни са ни силни и как да ги развиваме, заяви Орлин Дочев, Некст Консулт

Нито един бизнес не се е оказал успешен заради това, че има „яка” система, било то ERP, CRM или друга. Това са само технологии, които улесняват, но преди тях трябва да са налице добри подходи и процеси. Информационните технологии могат да дадат допълнителна ефективност само при наличието на вече съществуващи правилни стратегии, процеси и мотивация на хората.

„Никой не е успешен, защото има много яка ERP или CRM система – нужна е добра организация. Само тогава технологиите имат смисъл”, заяви Орлин Дочев, управляващ съдружник в Некст Консулт, при откриване днес в София на четвъртата годишна конференция, посветена на Salesforce CRM.

Първото важно нещо за успеха на един бизнес е стратегическото управление на компанията – това значи да знаем кои страни са ни силни и как да ги развиваме, обясни Дочев. Второто важно нещо е ефективността – за постигане на успех. Третото, но не последно по значение, са хората – те трябва да са мотивирани и нахъсани, да са част от организацията и да работят страстно за нея.

„Важно е да дадем това, което сме обещали, и най-добре – да дадем повече от това, което сме обещали”, заяви Тошко Петков, Некст Консулт

Няколко са стъпките към реализацията на тези семпли принципи. Необходимо е, на първо място, да има силно „предложение за стойност” (value proposition)  към целевите клиенти, обясни Тошко Петков, партньор бизнес консултиране в Некст Консулт. Следва добрата комуникация на наличното предложение – кой има нужда от него, как да се достигне до него, как да бъде разбрано посланието.

Третата предпоставка е прилагането на най-добрите практики и процеси в продажбите и организацията. Оттам насетне критично става доставянето на „предложението за стойност”.

„Важно е да дадем това, което сме обещали, и най-добре – да дадем повече от това, което сме обещали. Ако надхвърлим обещаното, клиентите ще бъдат доволни”, подчерта Петков. След това, разбира се, важно е и цялата усилена работа да носи печалба.

Всичко това звучи лесно, а пътят към успеха занапред е постлан от бързо променяща се реалност, която разкрива пред нас множество нови възможности, каза още Дочев. Днес сме приели за нещо естествено социалните мрежи и все повече работим с облачни ИТ системи, имаме смартфони и смарт часовници. Задават се обаче още технологични промени  – такива като IoT и нашествието на изкуствения интелект.

„Есенцията на всичко това е: зад всяко от хилядите нови устройства стои човек – а за нас това означава възможности да докоснем човека, да му предложим добро преживяване, да го накараме да се чувства добре – да стане наш клиент”, заключи Дочев.

Мария Малцева

Мария Малцева

Коментари по темата: „Никой не е успешен единствено заради бизнес системата”

добавете коментар...

  1. ха

    Под “бизнес система” аз разбирам начина на функциониране обкръжаващата те среда: Закони, бизнес практики на играчите, кой и как печата парите. Което се говори в темата аз по-скоро го бих нарекъл “използвана технология”.

Коментар