TechNews.bg
Водещи новиниНовиниОблакът

БОРИКА пуска услуга InfoPay за „отворено банкиране”

Мултибанкинг платформа на БОРИКА осигурява единна точка за 24-часов контрол на средствата
(снимка: CC0 Public Domain)

Ново технологично решение на платежния оператор БОРИКА ще улесни работата на счетоводители, собственици и управители на фирми. Платформата InfoPay идва в отговор на т.нар. „отворено банкиране” и чрез нея бизнес потребителите получават удобен дистанционен достъп до своя финансов профил.


Мултибанкинг платформата InfoPay е предназначена за организации, които разполагат със сметки в различни банки. Тя предлага редица функционалности, които улесняват клиентите в управлението на фирмените им финанси.

Платформата се явява единна точка за 24-часов контрол на средствата – предоставя консолидирана информация за наличности и движения по всички фирмени сметки в различни банки, детайли по платежна сметка, справка за списък на платежни сметки и др., поясниха от Борика.

Две са основните изисквания към клиентите на InfoPay – да разполагат с онлайн банкиране и да получат съгласие за регистриране на сметки в InfoPay от обслужващите ги банки. Процесът по получаване на съгласие се извършва дистанционно в самата платформа. Услугата е подходяща за собственици, управители, счетоводители и други лица, за които е важно да получават навременна и обобщена информация за фирмените средства.

Достъпът до платформата е базиран на роли и индивидуални права, което позволява специфична информация да се достъпва от различни служители в компанията, в зависимост от преките им задължения. Това я прави особено подходяща и за счетоводни къщи, които обслужват множество клиенти – те ще разполагат с информация за сметките на всички свои клиенти на едно място.

[related-posts]

Проучване на БОРИКА сочи, че използването на InfoPay съкращава до 4 пъти времето за изготвяне на финансови справки.

В процес на разработка са още две полезни функционалности в InfoPay – интеграция с ERP модул на счетоводна система и възможност за автоматизирани плащания. Интеграцията с ERP ще позволи автоматично извличане на информация от всички банки с регистрирани сметки в InfoPay и зареждането ѝ в счетоводните системи на фирмата клиент на услугата.


Ще станат възможни и автоматизираните плащания на издадени електронни фактури, чрез които фирмите ще могат да извършват реконсилация на плащанията и вземанията/задълженията си от/към контрагенти. Предвижда се интеграция и с услугата електронна фактура на БОРИКА.

Финтех услугата InfoPay e логично надграждане на дейността на БОРИКА като платежна институция. „С въвеждането на директивата PSD2 у нас на Дружеството беше възложена задача да разработи национален технически стандарт за отворено банкиране, който да подпомогне и ускори процеса, а днес, благодарение на InfoPay, тези услуги са достъпни за широк кръг от бизнес потребители”, коментира Даниел Алексиев, зам.-директор „Платежни услуги” в БОРИКА.

Регистрацията в InfoPay е възможна както онлайн посредством квалифициран електронен подпис – хардуерен или облачен, или видео идентификация, предоставени от компанията, така и присъствено в търговски офис на БОРИКА. Клиентите заплащат услугата въз основа на броя сметки, които желаят да следят, като имат възможност за избор между три ценови пакета.

още от категорията

Бъдещето на парите – отворено банкиране и по-разнообразни финтех услуги

TechNews.bg

Payhawk разширява платежните услуги с J.P. Morgan Payments

TechNews.bg

Улесняват набирането на средства за стартъпи

TechNews.bg

Нова услуга прави скок към виртуалните кредитни карти

TechNews.bg

еЛандо излиза на нови пазари с турски партньор

TechNews.bg

Хибридният начин на работа повиши критериите за видеоконференции

Мария Малцева

Коментари