Нашумялата компания за социални медии Meta, под шапката на която оперира Facebook, планира да отвори физически магазини по целия свят, според публикации, позоваващи се на „запознати с проекта и фирмените документи”.
Магазините ще бъдат използвани за запознаване на хората с устройствата, произвеждани от подразделението Reality Labs, като например VR очила и слушалки, съобщи CNET. Тези устройствата се разглеждат като инструмент за навлизане в метапространството – виртуален свят, където хората ще работят, играят, учат и общуват свързват с приятелите и семейството си.
Говорител на Meta заяви, че компанията не може да потвърди каквито и да било планове за физически магазини. Според документите, целта на магазините ще бъде да направят света „по-отворен и свързан”. Те също така ще имат за цел да предизвикат емоции като „любопитство, близост”, както и усещане за „добре дошли”.
Вътре в магазините посетителите ще могат да експериментират с VR очила за „безплатно пътешествие за преценяване”, се твърди в документите.
Сериозните разговори за физическите магазини са започнали още миналата година, много преди ребрандирането на Facebook. Проектът, който все още е в процес на разработка, може и да не продължи, казват запознати с делата на компанията.
Ако все пак идеята се осъществи, това ще бъдат първите магазини на Meta, но не и за дигиталната индустрия. Apple, Microsoft, Amazon, Google и други големи ИТ компании също имат своите магазини за търговия на дребно.