TechNews.bg
Водещи новиниЛ@йфНовини

Дистанционното учене влошава психиката на децата

Ученето онлайн намали социалното взаимодействие на децата и влоши психиката им
(снимка: CC0 Public Domain)

Канадски изследователи анализираха данни за психичното здраве на повече от 2000 деца в училищна възраст по време на пандемията Covid-19. Оказва се, че ученето онлайн е свързано с повишен риск от депресия и тревожност при по-големите ученици.


Експерти от болница за деца са изследвали връзките между различните цели за използване на джаджи (времето пред екрана) и психичното здраве на учениците. Учените открили, че има ясна връзка между тревожността и депресията при ученици от гимназията (над 11 години), които трябва да използват устройства за учене.

[related-posts]

Интересен факт е, че увеличеното време за гледане на телевизия и компютърни игри при малки деца (от 2 до 4 години) по време на пандемията също води до по-високи нива на депресия, тревожност, поведенчески проблеми и хиперактивност.

Авторите на изследването, публикувано в JAMA Network, смятат, че това може да се дължи на ниските нива на социално взаимодействие. „Пандемията Covid-19 доведе до големи промени в ежедневието на децата”, пишат учените. „Това се дължи преди всичко на дистанцирането, изолацията и затварянето на училищата”.


Екипът също така анализира дали конференциите в Zoom могат да помогнат на децата да се справят с изолацията. Учените смятат, че излизането с приятели може да намали тревожността и депресията при децата, докато от видео разговорите няма полза.

още от категорията

Хибридният начин на работа повиши критериите за видеоконференции

Мария Малцева

Трябва ли да забраним смартфоните на децата

TechNews.bg

Ще може ли електро-мрежата да поеме електрическите коли?

TechNews.bg

Кадровата „зима“ в ИТ бранша насочи вниманието към преквалификациите

TechNews.bg

От пентестинг до управляема сигурност: A1 с ICT решения и за малки, и за големи

Мария Малцева

N-able MDR: Управлявано откриване и реагиране на крайни точки

TechNews.bg

Коментари