Изследователи от Университета в Мериленд (UMD) установиха, че хората запомнят информацията по-добре, ако тя се представя във виртуална реалност, а не на двуизмерния екран на персонален компютър.
„Данните показват, че дигиталното пространство може да създаде нови начини за напредък в областта на образованието и висококвалифицираните обучения”, казва Амитаб Варшни, декан на Колежа по компютърни, математически и естествени науки в UMD, цитиран от TechCrunch.
Изследването е доста сложно и в него са участвали около 40 души, „въоръжени” с компютри и VR каски. Резултатите от експериментите показват подобрение в паметта на доброволците с 8,8%.
„Хората винаги са използвали визуални методи за запаметяване на информация, независимо дали са пещерни рисунки, глинени фигури, печатни текстове, изображения или видеоклипове”, коментира водещият изследовател Ерик Крокос. „Искахме да видим дали виртуалната реалност ще се превърне в следващата логична стъпка в този прогрес”.
Както показват статистическите данни, потребителите на VR-каски се справят с задачите по-добре от потребителите на персонални компютри. Изследователите смятат, че виртуалната реалност добавя нов слой към придобития опит и благодарение на това мозъкът по-лесно анализира и помни информацията.