Онлайн платформите и рекламната индустрия представиха кодекс за саморегулиране, който включва широк спектър от ангажименти за борба с дезинформацията в интернет. Но докато приветства тази стъпка, комисарят по цифровата икономика и общество Мария Габриел също така настоятелно призовава платформите да увеличат усилията си за борба с разпространението на дезинформацията онлайн.
„Кодексът, представен днес, е първият значим резултат от комуникацията, която Европейската комисия публикува през април. Той е важна стъпка към справяне с дезинформацията онлайн, която заплашва доверието на европейците в демократичните процеси и институции“, каза Габриел в изявление, публикувано на сайта на Европейската комисия.
По нейните думи, за първи път в света имаме случай, в който индустрията се е съгласила на доброволна основа да има набор от саморегулаторни стандарти за борба с дезинформацията, като се ангажира с предприемане на широк спектър от действия – от прозрачност в политическата реклама до затваряне на фалшиви профили и демонетизация на доставчици на дезинформация.
„Тези действия трябва да допринесат до бързо и измеримо намаляване на дезинформацията онлайн. От тази гледна точка, Европейската комисия ще отдели специално внимание на ефективното им приложение“, допълни Мария Габриел.
[related-posts]
Кодексът за добри практики трябва да допринесе за провеждане на прозрачна, справедлива и надеждна онлайн кампания преди изборите за Европейски парламент през пролетта на 2019 г. която е в съзвучие и зачита основните принципи на ЕС за свобода на изразяване, свобода на пресата и плурализъм.
Онлайн платформите трябва да се държат като отговорни социални играчи, особено в този решаващ период преди изборите, и да направят всичко възможно да спрат разпространението на дезинформацията.
„Призовавам онлайн платформите и рекламната индустрия незабавно да започнат да прилагат действията, договорени в Кодекса за добри практики, за да постигнем значителен напредък и измерими резултати през следващите месеци. Очаквам все повече и повече онлайн платформи, рекламни компании и рекламодатели да се придържат към него и ги насърчавам да проучат допълнителни възможности за борба с дезинформацията“, заяви Мария Габриел
Тя ще се срещне с подписалите Кодекса през следващите седмици, за да обсъди конкретните процедури и политики, които предприемат, за да превърнат Кодекса в реалност.
Както е предвидено в съобщението, Европейската комисия ще следи отблизо постигнатия напредък и ще анализира първите резултати от Кодекса за добри практики до края на 2018 г. Ако резултатите се окажат незадоволителни, можем да бъдат предложим допълнителни действия, включително такива от регулаторен характер.

1 коментар
И кой определя какво е дезинформация? Министерството на истината?
ВОЙНАТА Е МИР
СВОБОДАТА Е РОБСТВО
НЕВЕЖЕСТВОТО Е СИЛА
1984