Столична община планира изграждане на Зелен ринг в София, а неговият първи участък е велосипедна и пешеходна алея от ВТУ „Тодор Каблешков” до гара „Пионер”, стана ясно на пресконференция днес.
„В момента се изготвя планът, който ще бъде представен за обществено обсъждане. Процедурата предвижда, след като той бъде приет и влезе в сила, Общинският съвет да изрази своята воля за безвъзмездно придобиване на имотите на НК „Железопътна инфраструктура”, които попадат в зоната на проекта. Когато това се случи, Министерският съвет трябва да излезе с решение за безвъзмездно предоставяне на имотите на Столичната община”, обясни министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков.
По думите му, терените, които ще бъдат прехвърлени, са над 60 декара. „Основната функционалност на тази територия ще бъде изграждането на велосипедни алеи, които ще подобрят градската свързаност. 60 процента от терените са предвидени за озеленяване, което ще създаде една паркова среда, с възможност за разгръщане на цялостна концепция за градска мобилност”, допълни министърът.
„Проектът за изграждането на над 3 километра линеен парк с велоалея, който ще минава по трасето на старата жп линия в София, е първият участък от Зеления ринг, който искаме да изградим”, заяви кметът Йорданка Фандъкова.
Това е ключов, знаков и труден проект, който изисква цялостна координация с Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, което е принципал на НК „Железопътна инфраструктура”, собственик на имотите. Целта е всички квартали, през които минава Зеленият ринг, да имат екологична връзка с парковете в града, допълни Фандъкова.
В случая е нужно да се направи 1 централна вело алея по която да карат само велосипеди
от двете й страни “ЗЕЛЕНА ЗОНА” от изкъртена настилка и нанесена почва с трева – иначе къде Ви е зеления ринг?
И вече от двете страни на всичко това по една ПЕШЕХОДНА АЛЕЯ за хората дето нямат колела и тротинетки но ще се разхождат с други такива дето имат!
Сетиха се най-накрая да оправят този унищожен пешеходен маршрут. Докато я имаше линията много удобно се ходеше по нея, т. е. по траверсите. След демонтажа остана остър чакъл, който не е удобен и 5 метра да минеш по него.
Но и в случая проблемът не е да се направи нещо практично, а да се усвоят едни пари и да се демонстрира ненужно бляскав резултат. А за да се направи например маршрута удобен за пешеходно минаване е просто достатъчно да пуснат един валяк да мине 4-5 пъти, за да заравни терена и затъпи острия чакъл.